Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Roots of Math in Preschool Play Activities: Gender Still Does Matter

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10313647" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10313647 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ijssh.org/papers/593-P020.pdf" target="_blank" >http://www.ijssh.org/papers/593-P020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Roots of Math in Preschool Play Activities: Gender Still Does Matter

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main activity in the preschool period is play, which stimulates development in cognitive, social, motor and identity areas. Play and toys contribute to gender socialisation - by the means of play, children form and present their notion of gender structure of the society and their position in it. The gender polarization of play activities brings long-term consequences for children performance, achievements and interests in different areas. One of the effects can be the quit low women's inclination toward mathematical and technical fields in adolescence and adulthood (despite of more equal talents for such areas distributed among girls and boys). Therefore it is important to pay attention to early childhood experience with toys and play activities associated with math and construction. Paper presents the study including 453 preschool boys and girls who were observed during playing and interviewed. The real preference of toys, verbalized preference of toys and gender labeling of toys

  • Název v anglickém jazyce

    Roots of Math in Preschool Play Activities: Gender Still Does Matter

  • Popis výsledku anglicky

    The main activity in the preschool period is play, which stimulates development in cognitive, social, motor and identity areas. Play and toys contribute to gender socialisation - by the means of play, children form and present their notion of gender structure of the society and their position in it. The gender polarization of play activities brings long-term consequences for children performance, achievements and interests in different areas. One of the effects can be the quit low women's inclination toward mathematical and technical fields in adolescence and adulthood (despite of more equal talents for such areas distributed among girls and boys). Therefore it is important to pay attention to early childhood experience with toys and play activities associated with math and construction. Paper presents the study including 453 preschool boys and girls who were observed during playing and interviewed. The real preference of toys, verbalized preference of toys and gender labeling of toys

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Social Science and Humanity

  • ISSN

    2010-3646

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    SG - Singapurská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    990-997

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus