Analýza disertačních prací z didaktiky chemie obhájených v České republice v letech 2004-2014
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10315511" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10315511 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza disertačních prací z didaktiky chemie obhájených v České republice v letech 2004-2014
Popis výsledku v původním jazyce
Analýzadisertačníchpracízdidaktikychemieobhájenýchmezilety2003-2014 bylaprovedena v rámci iniciativy zaměřenénazvyšování úrovnědoktorskéhostudiavoborových didaktikách. Jedná se o snahu posílení pozice oborových didaktik přírodovědných předmětů v České republice. Prvním z kroků je analýza disertačních prací z didaktik přírodovědných oborů. Dalším plánovaným krokem je zřízení portálu pro snazší sdílení disertačních prací i jiných textů za účelem lepší návaznosti prací i spolupráce doktorandů. V daném časovém rozmezí bylo u nás obhájeno 39 disertačních prací z didaktiky chemie. Ty byly analyzovány s ohledem na tematické zaměření práce, stupeň škol, využité metody sběru dat a publikační činnost autorů disertačních prací. Počet obhájených disertací postupněvzrůstá. Práce jsou převážně zaměřeny na výuku chemie na gymnáziu, mezi nejčastěji se objevujícími tématy je edukační experiment, v poslední době i informační a komuni- kační technologie ve výuce. V závěru je text apelem na usnadnění sdí
Název v anglickém jazyce
The Analysis of Doctoral Theses in Chemistry Education Defended in the Czech Republic between Years 2003-2014
Popis výsledku anglicky
The analysis of dissertations in Chemistry education defended between 2003 and 2014 has been conducted within a larger project focused on dissertations in Science education. The project is an endeavour to support the position of Science education in theCzech Republic. There were 39 dissertations defended in the selected period. These theses have been analysed with respect to their thematic focus, school level, methods of data collection and the authors' publication activity. The number of defended theses increases gradually. The theses are usually focused on grammar school Chemistry education, the most common topics are educational experiments, recently also information and communication technology in education. The paper also appeals for facilitatingdissertation sharing and further doctoral studies support. Along with the conclusions of the Accreditation Committee mentioned in the text, the results may contribute to improving the quality of doctoral studies.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
16-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—