Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

POROZUMĚNÍ ČTENÉMU U DĚTÍ S ASPERGEROVÝM SYNDROMEM A VYSOCE FUNKČNÍM AUTISMEM - PŘEHLEDOVÁ STUDIE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318202" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    POROZUMĚNÍ ČTENÉMU U DĚTÍ S ASPERGEROVÝM SYNDROMEM A VYSOCE FUNKČNÍM AUTISMEM - PŘEHLEDOVÁ STUDIE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poruchy autistického spektra (dále jen PAS) se těší neutuchajícímu zájmu odborníků z oblasti medicínské, speciálněpedagogické i psychologické. Hlavní důraz je kladen na problema- tiku časné a přesné diagnostiky a na speciální vzdělávací přístupy, které mají napomáhat k maxi- málnímu rozvoji jedince s PAS. Vzhledem k rozšiřování inkluzivního modelu vzdělávání přibývají v poslední době zahraniční studie (například Asberg et al., 2010; Nation et al., 2006; Norbury a Nation, 2011), které cílí na schopnostia dovednosti nezbytné při vzdělávání daných jedinců na běžných školách, jako je čtení a psaní. Zatímco samotná dovednost čtení bývá u jedinců s PAS na dobré úrovni, setkáváme se u nich často s hyperlexií, porozumění čtenému textu je problematic- ké a výrazně ovlivňuje školní výkony žáků. Jelikož jde o téma, které není v českém kontextu téměř řešené, rádi bychom v naší studii podali přehled relevantních zahraničních výzkumů a na základě jejich analýzy diskutovali možné souvislosti porozum

  • Název v anglickém jazyce

    Reading Comprehension in Children with Asperger syndrome and High Functioning Autism - Review

  • Popis výsledku anglicky

    Autism spectrum disorders (ASD) are still the centre of interest of experts in medicine, psychology and special education. The main emphasis is given to issues of early and accurate diagnosis and special educational approaches to maximise the developmentof individuals with ASD. Due to an emphasis on inclusive education model, there are many international studies (for example Asberg et al., 2010; Nation et al., 2006; Norbury Nation, 2011) focusing on skills and abilities necessary for educating individuals in mainstream schools, such as reading and writing. While reading is a skill itself in individuals with ASD at a good level, we are dealing often with hyperlexia, reading comprehension is problematic and significantly affects the academic performanceof students. Since this is a topic that is not solved in the Czech context, we would like to summarize the relevant international research in our study and discuss possible links comprehension in individuals with ASD, which will be evalu

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    351-362

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus