Porozumění čtenému u dětí s poruchou autistického spektra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10333982" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10333982 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porozumění čtenému u dětí s poruchou autistického spektra
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá problematikou porozumění dětí s poruchou autistického spektra a shrnuje výsledky výzkumného šetření, které proběhlo jako součást projektu Grantové agentury České republiky Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika. Jelikož se jedná o nepříliš zpracovávanou oblast v českém prostředí, vycházeli jsme ze zahraničních výzkumů na dané téma a na základě jejich analýzy jsme ověřovali situaci dětí s poruchou autistického spektra. Tito jedinci jsou často řazeni do skupiny jedinců s dobrým dekódováním, ale slabým porozumenim, což se může projevit na jejich školních výkonech. V následujícím textu předkládáme data získaná v rámci projektu, jejich analýzu a závěry, ke kterým jsme došli. Srovnáváme získané výstupy se zahraniční literaturou, diskutujeme možná omezení výzkumu a v neposlední řadě také uvádíme možné závěry pro vzdělávací praxi.
Název v anglickém jazyce
Reading comprehension at children with autism spectrum disorders
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with the reading comprehension in children with autism spectrum disorders and summarizes results of the study which was carried out as a part of the project supported by Science Agency of the Czech Republic - Reading comprehension - a typical development and its risks, P407 / 13-20678S. Since it is not a very elaborated area in the Czech environment, we analysed international research results and these analysis set a theoretical background of the study where we examined the situation of children with autism spectrum disorder. Children with autism spectrum disorder are often considered as individuals with a good decoding skills, but weak comprehension skills, which can result in their lower school performance. In the text, we present data and result from the project. We compare them with outputs of international research studies, possible suggestions for educational practice are discussed.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Porozumění čtenému IV. Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu
ISBN
978-80-7290-863-9
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
71-88
Počet stran knihy
144
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—