Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porozumění čtenému u dětí s poruchou autistického spektra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10333982" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10333982 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porozumění čtenému u dětí s poruchou autistického spektra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá problematikou porozumění dětí s poruchou autistického spektra a shrnuje výsledky výzkumného šetření, které proběhlo jako součást projektu Grantové agentury České republiky Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika. Jelikož se jedná o nepříliš zpracovávanou oblast v českém prostředí, vycházeli jsme ze zahraničních výzkumů na dané téma a na základě jejich analýzy jsme ověřovali situaci dětí s poruchou autistického spektra. Tito jedinci jsou často řazeni do skupiny jedinců s dobrým dekódováním, ale slabým porozumenim, což se může projevit na jejich školních výkonech. V následujícím textu předkládáme data získaná v rámci projektu, jejich analýzu a závěry, ke kterým jsme došli. Srovnáváme získané výstupy se zahraniční literaturou, diskutujeme možná omezení výzkumu a v neposlední řadě také uvádíme možné závěry pro vzdělávací praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading comprehension at children with autism spectrum disorders

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with the reading comprehension in children with autism spectrum disorders and summarizes results of the study which was carried out as a part of the project supported by Science Agency of the Czech Republic - Reading comprehension - a typical development and its risks, P407 / 13-20678S. Since it is not a very elaborated area in the Czech environment, we analysed international research results and these analysis set a theoretical background of the study where we examined the situation of children with autism spectrum disorder. Children with autism spectrum disorder are often considered as individuals with a good decoding skills, but weak comprehension skills, which can result in their lower school performance. In the text, we present data and result from the project. We compare them with outputs of international research studies, possible suggestions for educational practice are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Porozumění čtenému IV. Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu

  • ISBN

    978-80-7290-863-9

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    71-88

  • Počet stran knihy

    144

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly