The level of social relations comprehension and its impact on text comprehension in individuals with autistic spectrum disorder
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10333785" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10333785 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5114/hpr.2017.62725" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5114/hpr.2017.62725</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5114/hpr.2017.62725" target="_blank" >10.5114/hpr.2017.62725</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The level of social relations comprehension and its impact on text comprehension in individuals with autistic spectrum disorder
Popis výsledku v původním jazyce
The study was carried out within the research Reading comprehension - typical development and its risks. The article contains data from a component study focused on 4th grade students with autism spectrum disorder (ASD) who were incorporated into a group of readers with reading comprehension development risks. The main aim was to establish whether variable results in children's reading and comprehension tests relate to the level of understanding of social relations.
Název v anglickém jazyce
The level of social relations comprehension and its impact on text comprehension in individuals with autistic spectrum disorder
Popis výsledku anglicky
The study was carried out within the research Reading comprehension - typical development and its risks. The article contains data from a component study focused on 4th grade students with autism spectrum disorder (ASD) who were incorporated into a group of readers with reading comprehension development risks. The main aim was to establish whether variable results in children's reading and comprehension tests relate to the level of understanding of social relations.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Health Psychology Report
ISSN
2353-4184
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1-11
Kód UT WoS článku
000396730700001
EID výsledku v databázi Scopus
—