Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The level of social relations comprehension and its impact on text comprehension in individuals with autistic spectrum disorder

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10333785" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10333785 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5114/hpr.2017.62725" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5114/hpr.2017.62725</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5114/hpr.2017.62725" target="_blank" >10.5114/hpr.2017.62725</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The level of social relations comprehension and its impact on text comprehension in individuals with autistic spectrum disorder

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study was carried out within the research Reading comprehension - typical development and its risks. The article contains data from a component study focused on 4th grade students with autism spectrum disorder (ASD) who were incorporated into a group of readers with reading comprehension development risks. The main aim was to establish whether variable results in children&apos;s reading and comprehension tests relate to the level of understanding of social relations.

  • Název v anglickém jazyce

    The level of social relations comprehension and its impact on text comprehension in individuals with autistic spectrum disorder

  • Popis výsledku anglicky

    The study was carried out within the research Reading comprehension - typical development and its risks. The article contains data from a component study focused on 4th grade students with autism spectrum disorder (ASD) who were incorporated into a group of readers with reading comprehension development risks. The main aim was to establish whether variable results in children&apos;s reading and comprehension tests relate to the level of understanding of social relations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Health Psychology Report

  • ISSN

    2353-4184

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Kód UT WoS článku

    000396730700001

  • EID výsledku v databázi Scopus