Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza úrovně čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantátem v ZŠ pro sluchově postižené

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318725" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318725 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza úrovně čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantátem v ZŠ pro sluchově postižené

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá problematikou čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantátem v České republice. Ke zjištění stavu čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantátem v průměrném věku 12,5 let při přechodu z prvního na druhý stupeň v základních školách pro sluchově postižené byl použit neverbální Kaufmanův subtest 16 Čtení s porozuměním z Kaufmanovy hodnotící baterie pro děti K-ABC. Výsledky měření tohoto subtestu byly analyzovány a srovnány s výsledky předešlých výzkumů autorek i výzkumů zahraničních. Z analýzy vyplynulo, že dvě třetiny žáků s kochleárním implantátem vykazují deficit ve čtení s porozuměním oproti jejich slyšícím vrstevníkům a opoždění mezi kalendářním věkem a vývojovým věkem pro čtení o - 2,4 roku, což jsou zjištění ekvivalentnís předešlými výzkumy, které poukazují mimo jiné na nutnost hledání nových postupů při rozvoji jazykových kompetencí u této skupiny žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Reading Comprehension in Students with Cochlear Implant in Elementary Schools for Students with Hearing Impairments

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution focuses on reading comprehension of students with cochlear implant in the Czech Republic. In order to survey reading comprehension of students with cochlear implant when transitioning from primary to secondary schools for students withhearing impairment we used the non-verbal Kaufmann Test 16 Reading Comprehension from the Assessment Battery K-ABC. Average age of analysed students was 12,5 years. Testing results of this subtest were analysed and compared with the results of previous researches of the authors as well as with foreign researches. The analysis suggested that two thirds of students with cochlear implant show a deficit in comparison with their hearing peers. Besides, they showed a delay between their chronological age anddevelopmental age in the area of reading of - 2,4 years. These findings are equivalent to previous researches which point out the necessity of seeking new procedures for developing language competences in this group of students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Multidimenzionalita - východisko rozvoja súčasnej špeciálnej pedagogiky

  • ISBN

    978-80-89726-38-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    244-255

  • Název nakladatele

    IRIS

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    25. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku