Obtížná místa matematiky základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319223" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319223 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obtížná místa matematiky základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola shrnuje ty výsledky výzkumu prezentovaného v předchozích kapitolách knihy, které se týkají obtíží žáků projevujících se v různých oblastech matematiky. Konkrétně jde o obtíže žáků s uchopením textu (textu slovní úlohy, matematického textu); neschopnost matematizovat text slovní úlohy; obtíže žáků v různých oblastech matematiky, jež lze charakterizovat pomocí přechodu od konkrétních reprezentací k abstraktním (v oblasti slovních úloh, algebraických výrazů, míry v geometrii); obtíže žáků s vizuální reprezentací úlohy (ve formě náčrtků, nákresů a stručných zápisů). Obtíže jsou popsány a jsou uvedeny i jejich pravděpodobné příčiny.
Název v anglickém jazyce
Difficult places of primary mathematics
Popis výsledku anglicky
The chapter summarises the results of research presented in previous chapters which concern pupils' difficulties in various areas of mathematics. Namely: pupils' problems when understanding the text (texts in word problems, mathematical texts); pupils' inability to find a mathematical model for a word problem; pupils' difficulties in various areas of mathematics which can be characterised via the transfer from concrete representations to the abstract ones (in word problems, algebraic expressions, measure in geometry); pupils' difficulties with a visual representation of the problem (in the form of drawings, constructions and short records). The difficulties are described and their probable causes are given.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků
ISBN
978-80-246-3234-6
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
401-410
Počet stran knihy
464
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—