Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obtížná místa matematiky základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319223" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319223 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obtížná místa matematiky základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola shrnuje ty výsledky výzkumu prezentovaného v předchozích kapitolách knihy, které se týkají obtíží žáků projevujících se v různých oblastech matematiky. Konkrétně jde o obtíže žáků s uchopením textu (textu slovní úlohy, matematického textu); neschopnost matematizovat text slovní úlohy; obtíže žáků v různých oblastech matematiky, jež lze charakterizovat pomocí přechodu od konkrétních reprezentací k abstraktním (v oblasti slovních úloh, algebraických výrazů, míry v geometrii); obtíže žáků s vizuální reprezentací úlohy (ve formě náčrtků, nákresů a stručných zápisů). Obtíže jsou popsány a jsou uvedeny i jejich pravděpodobné příčiny.

  • Název v anglickém jazyce

    Difficult places of primary mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter summarises the results of research presented in previous chapters which concern pupils' difficulties in various areas of mathematics. Namely: pupils' problems when understanding the text (texts in word problems, mathematical texts); pupils' inability to find a mathematical model for a word problem; pupils' difficulties in various areas of mathematics which can be characterised via the transfer from concrete representations to the abstract ones (in word problems, algebraic expressions, measure in geometry); pupils' difficulties with a visual representation of the problem (in the form of drawings, constructions and short records). The difficulties are described and their probable causes are given.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků

  • ISBN

    978-80-246-3234-6

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    401-410

  • Počet stran knihy

    464

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly