Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Když se dívky srovnávají s chlapci: Aktivace genderového stereotypu a výkon v matematice v prostředí českých škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319907" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319907 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cspsych.psu.cas.cz/result.php?from=909&to=909" target="_blank" >http://cspsych.psu.cas.cz/result.php?from=909&to=909</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Když se dívky srovnávají s chlapci: Aktivace genderového stereotypu a výkon v matematice v prostředí českých škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cíle. Fenomén ohrožení stereotypem je považován za jednu z příčin genderových rozdílů v matematice. Vyskytuje se ve výkonových situacích, v nichž si dívky uvědomují nižší očekávání, které vůči nim okolí má. Článek prezentuje výsledky experimentální studie ohrožení genderovým stereotypem v matematice. Studie si kladla za cíl ověřit, zda tento fenomén existuje také v případě českých žákyň. Soubor a procedura. Výzkumný soubor tvořili žáci a žákyně 8. ročníků základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií, kteří byli rozděleni do experimentální a kontrolní skupiny. V první fázi byla zjištěna míra identifikace s matematikou a míra genderové stereotypičnosti. O několik týdnů později byl studujícím zadán test z matematiky, jehož úvod obsahoval experimentální manipulaci, která měla za cíl aktivovat u dívek genderový stereotyp. Hypotézy. Autoři očekávali, že aktivace genderového stereotypu povede u dívek k nižšímu výkonu v testu z matematiky. Statistické analýzy. Data byla analyzo

  • Název v anglickém jazyce

    When girls compare themselves to boys: activation of gender stereotype and achievement in mathematics in Czech schools

  • Popis výsledku anglicky

    Goals. Phenomenon of stereotype threat is considered to be one of the causes of gender differences in mathematics. It occurs in achievement situations, in which the girls are aware of lower expectations of surroundings related to them. The paper presentsthe results of an experimental study of gender stereotype threat in mathematics. The goal of the study was to verify if this phenomenon exists also in Czech female pupils. Sample and procedure. The research sample consisted of male and female pupils ofthe eighth grade of basic schools and corresponding grades of multi-year grammar schools who were divided into the experimental and control groups. In the first phase, the measure of identification with mathematics and the measure of gender stereotypicity were assessed. Some weeks later, the mathematical test was assigned to pupils, which introduction included an experimental manipulation aiming to activate the gender stereotype in girls. Hypotheses. The authors expected that the activat

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    521-533

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus