Vyučování tělesné výchovy pohledem psychomotoriky a podpory zdraví
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10320305" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10320305 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyučování tělesné výchovy pohledem psychomotoriky a podpory zdraví
Popis výsledku v původním jazyce
Vyučování tělesné výchovy by mělo reflektovat proměny ve vzdělávání i změny v pojetí tělesné výchovy jako součásti výchovy ke zdraví v širším smyslu, tedy zdraví tělesnému, psychickému i sociálnímu. Vedle prokazatelných pozitivních benefitů pohybových aktivit na zdraví se prokázání vlivu právě tělesné výchovy na další způsob života považuje za obtížný. Výsledky studií svědčí o selhávání vzdělávání v tělesné výchově v praktickém i informačním procesu. Za pozitivní koreláty vlivu tělesné výchovy na životní styl se považují vnímaná pohybová kompetence, zábavnost, vlastní aktivita a sledování individuálních pokroků (Dobrý, 2007). Psychomotorické činnosti mohou napomoci modernímu pojetí tělesné výchovy, pokud budou ve vzdělávání učitelů zahrnuty kromě praktických činností i teoretické a didaktické poznatky, zvyšující možnost racionálního a záměrného využití těchto aktivit.
Název v anglickém jazyce
Teaching physical education by the perspective of psychomotricity and health promotion
Popis výsledku anglicky
Teaching physical education should reflect changes in education and changes in the concept of physical education as a part of health education in the broad sense, it means physical, mental and social health. In addition to provable positive benefits of physical activity on health, it is generally considered difficult to demonstrate the influence of physical education on different ways of life. Results of studies indicate failure of education in physical education in practical and information process. Perceived physical competence, fun, the activity and monitoring individual progress are considered as positive correlates of the influence of physical education on lifestyle. (Dobrý, 2007). Psychomotric activities can help the modern concept of physical education if in teacher education are in addition to practical activities also included theoretical and didactic knowledge that increase the possibility of rational and intentional use of these activities. M
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
38
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
65-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—