Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyučování tělesné výchovy pohledem psychomotoriky a podpory zdraví

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10320305" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10320305 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vyučování tělesné výchovy pohledem psychomotoriky a podpory zdraví

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vyučování tělesné výchovy by mělo reflektovat proměny ve vzdělávání i změny v pojetí tělesné výchovy jako součásti výchovy ke zdraví v širším smyslu, tedy zdraví tělesnému, psychickému i sociálnímu. Vedle prokazatelných pozitivních benefitů pohybových aktivit na zdraví se prokázání vlivu právě tělesné výchovy na další způsob života považuje za obtížný. Výsledky studií svědčí o selhávání vzdělávání v tělesné výchově v praktickém i informačním procesu. Za pozitivní koreláty vlivu tělesné výchovy na životní styl se považují vnímaná pohybová kompetence, zábavnost, vlastní aktivita a sledování individuálních pokroků (Dobrý, 2007). Psychomotorické činnosti mohou napomoci modernímu pojetí tělesné výchovy, pokud budou ve vzdělávání učitelů zahrnuty kromě praktických činností i teoretické a didaktické poznatky, zvyšující možnost racionálního a záměrného využití těchto aktivit.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching physical education by the perspective of psychomotricity and health promotion

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching physical education should reflect changes in education and changes in the concept of physical education as a part of health education in the broad sense, it means physical, mental and social health. In addition to provable positive benefits of physical activity on health, it is generally considered difficult to demonstrate the influence of physical education on different ways of life. Results of studies indicate failure of education in physical education in practical and information process. Perceived physical competence, fun, the activity and monitoring individual progress are considered as positive correlates of the influence of physical education on lifestyle. (Dobrý, 2007). Psychomotric activities can help the modern concept of physical education if in teacher education are in addition to practical activities also included theoretical and didactic knowledge that increase the possibility of rational and intentional use of these activities. M

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tělesná kultura

  • ISSN

    1211-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    65-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus