Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Non-standard cultural assignments of word problems: 6th graders' preferences and performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10325357" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10325357 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/b18566-161" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1201/b18566-161</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/b18566-161" target="_blank" >10.1201/b18566-161</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Non-standard cultural assignments of word problems: 6th graders' preferences and performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented paper develops research of the authors in which they were studying the impact of culturally non-standard assignments on 6th graders performance. Here the authors ask what the pupils' preferences will be if given the option to choose from two mathematically equal but culturally different word problems. Are they more likely to go for the challenge of something unusual or will they prefer to solve the task assigned in the most stereotypical way? Will this choice have any impact on their performance? The research shows that most affected is the error rate.

  • Název v anglickém jazyce

    Non-standard cultural assignments of word problems: 6th graders' preferences and performance

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper develops research of the authors in which they were studying the impact of culturally non-standard assignments on 6th graders performance. Here the authors ask what the pupils' preferences will be if given the option to choose from two mathematically equal but culturally different word problems. Are they more likely to go for the challenge of something unusual or will they prefer to solve the task assigned in the most stereotypical way? Will this choice have any impact on their performance? The research shows that most affected is the error rate.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Technology, Engineering Education and Engineering Management - International Conference on Engineering Technology, Engineering Education and Engineering Management, ETEEEM 2014

  • ISBN

    978-1-138-02780-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    693-698

  • Název nakladatele

    CRC Press/Balkema - Taylor &amp; Francis Group

  • Místo vydání

    Leiden

  • Místo konání akce

    Hong Kong

  • Datum konání akce

    15. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku