Non-standard cultural assignments of word problems: 6th graders' preferences and performance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10325357" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10325357 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/b18566-161" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1201/b18566-161</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/b18566-161" target="_blank" >10.1201/b18566-161</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Non-standard cultural assignments of word problems: 6th graders' preferences and performance
Popis výsledku v původním jazyce
The presented paper develops research of the authors in which they were studying the impact of culturally non-standard assignments on 6th graders performance. Here the authors ask what the pupils' preferences will be if given the option to choose from two mathematically equal but culturally different word problems. Are they more likely to go for the challenge of something unusual or will they prefer to solve the task assigned in the most stereotypical way? Will this choice have any impact on their performance? The research shows that most affected is the error rate.
Název v anglickém jazyce
Non-standard cultural assignments of word problems: 6th graders' preferences and performance
Popis výsledku anglicky
The presented paper develops research of the authors in which they were studying the impact of culturally non-standard assignments on 6th graders performance. Here the authors ask what the pupils' preferences will be if given the option to choose from two mathematically equal but culturally different word problems. Are they more likely to go for the challenge of something unusual or will they prefer to solve the task assigned in the most stereotypical way? Will this choice have any impact on their performance? The research shows that most affected is the error rate.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Technology, Engineering Education and Engineering Management - International Conference on Engineering Technology, Engineering Education and Engineering Management, ETEEEM 2014
ISBN
978-1-138-02780-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
693-698
Název nakladatele
CRC Press/Balkema - Taylor & Francis Group
Místo vydání
Leiden
Místo konání akce
Hong Kong
Datum konání akce
15. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—