Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing Technological Knowledge and Programming Skills of Secondary Schools Students through the Educational Robotics Projects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10318636" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10318636 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001324" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001324</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.107" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.107</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing Technological Knowledge and Programming Skills of Secondary Schools Students through the Educational Robotics Projects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many pedagogical approaches that are mainly used in order to develop technological knowledge and programming skills of students at schools are mostly theoretically-oriented. They are based on the traditional model of transfer of finished knowledge between a teacher and a student. Exploitation of educational robotics project into the education at schools has the potential to change the students' access to the knowledge and skills through their own work and experiments under the supervision of teachers and tutors. The paper describes study that was aimed at identify the potential and aspects of exploitation of educational robotics project in education at secondary schools and training teachers in order to develop technological knowledge and programming skills of secondary school students in practically-oriented ways of education.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing Technological Knowledge and Programming Skills of Secondary Schools Students through the Educational Robotics Projects

  • Popis výsledku anglicky

    Many pedagogical approaches that are mainly used in order to develop technological knowledge and programming skills of students at schools are mostly theoretically-oriented. They are based on the traditional model of transfer of finished knowledge between a teacher and a student. Exploitation of educational robotics project into the education at schools has the potential to change the students' access to the knowledge and skills through their own work and experiments under the supervision of teachers and tutors. The paper describes study that was aimed at identify the potential and aspects of exploitation of educational robotics project in education at secondary schools and training teachers in order to develop technological knowledge and programming skills of secondary school students in practically-oriented ways of education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    217

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5 February 2016

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    377-381

  • Kód UT WoS článku

    000387478700046

  • EID výsledku v databázi Scopus