Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnostic Tests in Czech for Pupils with a First Language Different from the Language of Schooling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10322873" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10322873 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cepsj.si/pdfs/cepsj_6_1/cepsj_pp_31-48_Vodickova%20et%20al.pdf" target="_blank" >http://www.cepsj.si/pdfs/cepsj_6_1/cepsj_pp_31-48_Vodickova%20et%20al.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Diagnostic Tests in Czech for Pupils with a First Language Different from the Language of Schooling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mastering a second language, in this case Czech, is crucial for pupils whose first language differs from the language of schooling, so that they can engage more successfully in the educational process. In order to ad-just language teaching to pupils' needs, it is necessary to identify which language skills or individual competences set out within the framework of communicative competence should be developed. For this purpose, a new diagnostic test for lower and upper graders of primary schools was designed. Although it is not a high-stakes test, it is essential that its validity, reliability and practicality are ensured, as well as its positive impact on the teaching process, pupils, teachers, schools and society. The present paper introduces the position of pupils with a first language other than Czech in the Czech Republic. It presents a recently developed diagnostic tool and documents the characteristics of the test, such as validity, reliability, impact and practicality.

  • Název v anglickém jazyce

    Diagnostic Tests in Czech for Pupils with a First Language Different from the Language of Schooling

  • Popis výsledku anglicky

    Mastering a second language, in this case Czech, is crucial for pupils whose first language differs from the language of schooling, so that they can engage more successfully in the educational process. In order to ad-just language teaching to pupils' needs, it is necessary to identify which language skills or individual competences set out within the framework of communicative competence should be developed. For this purpose, a new diagnostic test for lower and upper graders of primary schools was designed. Although it is not a high-stakes test, it is essential that its validity, reliability and practicality are ensured, as well as its positive impact on the teaching process, pupils, teachers, schools and society. The present paper introduces the position of pupils with a first language other than Czech in the Czech Republic. It presents a recently developed diagnostic tool and documents the characteristics of the test, such as validity, reliability, impact and practicality.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Center for Educational Policy Studies Journal

  • ISSN

    1855-9719

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    31-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84962074330