Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transformace jazykového vzdělávání v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891506" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891506 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Transformace jazykového vzdělávání v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá aktuální jazykovou politikou a s ní související jazykovou situací v České republice, která směřuje ke zlepšení úrovně jazykového vzdělávání. Pro pochopení současné situace, ve které se národní jazyk nachází, je nutno znát historii jazyka i historii jazykové politiky státu, která má zásadní vliv na budoucí vývoj a podobu jazykové situace.

  • Název v anglickém jazyce

    The Transformation of Language Teaching in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the Czech Republic's linguistic condition and to the endeavours to enhance the standard of language learning. In order to understand the present state of our national language it is necessary to get a grasp of its history as well as the country's past linguistic policy which is crucial for its future development and disposition. The attention of Czech language teaching professionals is currently focused on the acquisition and development of linguistic and communicative competences. Special emphasis is placed on gaining competences both in technical and in general fields. Recently, one of the most frequently discussed themes has become the cultivation of reading literacy among elementary school pupils. So far no general concept to support the development of reading literacy in the Czech republic has been embraced yet. There is increasing accentuation of teaching methods suitable for cultivating linguistic and communicative competences in ordinary pupils and in those with special needs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Jazyk, literatura i kultura kak grani mežkulturnogo obščenija

  • ISBN

    978-80-261-0668-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    278-284

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    24. - 30. 4. 2016

  • Datum konání akce

    24. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku