Projekt Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností: práce s písňovými texty při rozvoji čtenářské gramotnosti.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898316" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898316 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Projekt Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností: práce s písňovými texty při rozvoji čtenářské gramotnosti.
Popis výsledku v původním jazyce
Projekt "Zvyšování kvality vzdělávání, rozvoj klíčových kompetencí, Oblasti vzdělávání a gramotnosti ": práce s texty písní v čtení rozvoj gramotnosti. Článek byl součástí projektu Zlepšení kvalita vzdělávání, rozvoj klíčových kompetencí, oblasti vzdělávání a gramotnosti, implementované v projektu výzvu Vývoj klíčových kompetence v oblasti didaktiky, mezikurzní témata a mezikulturních vztahů. Představuje částečný výstup tématu číslo 2 Jazyková a funkční gramotnost v modulu čtení gramotnosti. To se zaměří na jazykovou a stylistickou analýzu textů a jejich využití v Výuka českého jazyka na 2. stupni ZŠ. To se zabývá s možnostmi čtení gramotnosti při práci s celé koherentní texty a úloha porozumění různým důvěrně fenomény (zejména morfologické, lexikální a syntaktické) v procesu rozvoj čtenářské gramotnosti.
Název v anglickém jazyce
Project Improving the quality of pupil education, development of key competences, areas of education and literacy: working with song texts in the development of reading literacy.
Popis výsledku anglicky
Project “Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy”: working with song lyrics in reading literacy development. The paper was as a part of the project Enhancing the quality of education, development of key competences, areas of education and literacy, implemented in the project challenge Development of key competences within the field of didactics, cross-curricular topics and cross-curricular relations. It presents a partial output of topic number 2 Language and Functional Literacy within the Reading Literacy module. It focuses on linguistic and stylistic analysis of the lyrics and its use in Czech language teaching at the second level of elementary school. It deals with the possibilities of reading literacy development by working with entire coherent texts and with the role of understanding different inguistic phenomena (especially morphological, lexical and syntactic) in the process of developing reading literacy.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studie z aplikované lingvistiky
ISSN
1804-3240
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
54-68
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—