Projekt Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností: práce s písňovými texty při rozvoji čtenářské gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10388743" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10388743 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z8LY41Roud" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z8LY41Roud</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Projekt Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností: práce s písňovými texty při rozvoji čtenářské gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl z projektu Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností, realizovaného v rámci projektové výzvy Operačního programu Výzkum, vývoj vzdělávání. Představuje částečný výstup tématu č. 2 Jazyk a funkční gramotnost, v rámci modulu čtenářské gramotnosti. Zaměřuje se na jazykovou a stylistickou analýzu textů a jejich využití při výuce češtiny na 2. stupni ZŠ. Zabývá se možnostmi čtenářské gramotnosti při práci s celistvými souvislými texty a porozuměním různým jazykovým jevům (zejména morfologickým, lexikálním a syntaktickým) v procesu rozvíjení čtenářské gramotnosti.
Název v anglickém jazyce
Project "Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy": working with song lyrics in reading literacy development
Popis výsledku anglicky
The paper was as a part of the project Improving the quality of pupil education, development of key competences, areas of education and literacy, implemented in the project challenge Development of key competences within the field of didactics, cross-curricular topics and cross-curricular relations. It presents a partial output of topic number 2 Language and Functional Literacy within the Reading Literacy module. It focuses on linguistic and stylistic analysis of the lyrics and its use in Czech language teaching at the second level of elementary school. It deals with the possibilities of reading literacy development by working with entire coherent texts and with the role of understanding different linguistic phenomena (especially morphological, lexical and syntactic) in the process of developing reading literacy.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studie z aplikované lingvistiky / Studies in Applied Linguistics [online]
ISSN
2336-6702
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
54-68
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—