Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Projekt Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností: práce s písňovými texty při rozvoji čtenářské gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10388743" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10388743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z8LY41Roud" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z8LY41Roud</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Projekt Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností: práce s písňovými texty při rozvoji čtenářské gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vznikl z projektu Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností, realizovaného v rámci projektové výzvy Operačního programu Výzkum, vývoj vzdělávání. Představuje částečný výstup tématu č. 2 Jazyk a funkční gramotnost, v rámci modulu čtenářské gramotnosti. Zaměřuje se na jazykovou a stylistickou analýzu textů a jejich využití při výuce češtiny na 2. stupni ZŠ. Zabývá se možnostmi čtenářské gramotnosti při práci s celistvými souvislými texty a porozuměním různým jazykovým jevům (zejména morfologickým, lexikálním a syntaktickým) v procesu rozvíjení čtenářské gramotnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Project "Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy": working with song lyrics in reading literacy development

  • Popis výsledku anglicky

    The paper was as a part of the project Improving the quality of pupil education, development of key competences, areas of education and literacy, implemented in the project challenge Development of key competences within the field of didactics, cross-curricular topics and cross-curricular relations. It presents a partial output of topic number 2 Language and Functional Literacy within the Reading Literacy module. It focuses on linguistic and stylistic analysis of the lyrics and its use in Czech language teaching at the second level of elementary school. It deals with the possibilities of reading literacy development by working with entire coherent texts and with the role of understanding different linguistic phenomena (especially morphological, lexical and syntactic) in the process of developing reading literacy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studie z aplikované lingvistiky / Studies in Applied Linguistics [online]

  • ISSN

    2336-6702

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    54-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus