Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnostic Tests in Czech for the Children of Immigrants Attending Primary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10289452" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10289452 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2014/e-Pedagogium_4-2014.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2014/e-Pedagogium_4-2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Diagnostic Tests in Czech for the Children of Immigrants Attending Primary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mastering the second language, Czech in our case, is crucial for children of migrants, so that among other things they can integrate into the education process. To adjust the language teaching to the pupils' needs, it is necessary to identify what language skills, or individual competences within the frame of the communicative competence, should be developed. For this purpose, a new diagnostic test for the lower graders and upper graders of primary schools was designed. Although it is not a high-stakestest, it is essential to ensure its validity, reliability, practicality as well as its positive impact on the teaching process, the pupils, their teachers and the society. This paper presents the diagnostic tool, documents the qualities of the measurement device and outlines its further development.

  • Název v anglickém jazyce

    Diagnostic Tests in Czech for the Children of Immigrants Attending Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Mastering the second language, Czech in our case, is crucial for children of migrants, so that among other things they can integrate into the education process. To adjust the language teaching to the pupils' needs, it is necessary to identify what language skills, or individual competences within the frame of the communicative competence, should be developed. For this purpose, a new diagnostic test for the lower graders and upper graders of primary schools was designed. Although it is not a high-stakestest, it is essential to ensure its validity, reliability, practicality as well as its positive impact on the teaching process, the pupils, their teachers and the society. This paper presents the diagnostic tool, documents the qualities of the measurement device and outlines its further development.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium [print]

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    38-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus