Historická východiska fonetiky a fonologie v přípravném vzdělávání učitelů jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10326871" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10326871 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Historická východiska fonetiky a fonologie v přípravném vzdělávání učitelů jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola resumuje počátky systematické výuky fonetiky na vysokých školách připravujících učitele. Zabývá se fonetickými tématy ve filologických přednáškách v období před institucionalizací oboru i v období následujícím po vzniku specializovaného fonetického pracoviště. Autoři shrnují vliv prací Pražského lingvistického kroužku, zejména Tézí, a reflektují jeho vliv na didaktiku výuky výslovnosti. Kapitola informuje o osobnostech klíčových pro rozvoj oboru i o historickém vývoji distribuce fonetických témat ve filologických programech Filozofické a Pedagogické fakulty UK.
Název v anglickém jazyce
Historical foundations of phonetics and phonology in pre-service language teacher education
Popis výsledku anglicky
The chapter summarizes the beginnings of systematic teaching of phonetics at universities preparing teachers. It focuses on phonetic topics within philology lectures in the period before the institutionalization of the discipline as well as in the period after the specialized phonetic department was established. The authors sum up the influence of the Prague Linguistic Circle, mainly the Theses, and reflect its impact on didactics of pronunciation teaching. The chapter informs about the personalities crucial for the development of the discipline as well as about the historical development of the distribution of phonetic topics in philological programmes at the Faculty of Arts and at the Faculty of Education, Charles University in Prague.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Fonetika a fonologie v přípravném vzdělání učitelů
ISBN
978-80-246-3554-5
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
11-36
Počet stran knihy
163
Název nakladatele
Univerzita Karlova - Nakladatelství Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—