Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Historická východiska fonetiky a fonologie v přípravném vzdělávání učitelů jazyků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10326871" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10326871 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Historická východiska fonetiky a fonologie v přípravném vzdělávání učitelů jazyků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola resumuje počátky systematické výuky fonetiky na vysokých školách připravujících učitele. Zabývá se fonetickými tématy ve filologických přednáškách v období před institucionalizací oboru i v období následujícím po vzniku specializovaného fonetického pracoviště. Autoři shrnují vliv prací Pražského lingvistického kroužku, zejména Tézí, a reflektují jeho vliv na didaktiku výuky výslovnosti. Kapitola informuje o osobnostech klíčových pro rozvoj oboru i o historickém vývoji distribuce fonetických témat ve filologických programech Filozofické a Pedagogické fakulty UK.

  • Název v anglickém jazyce

    Historical foundations of phonetics and phonology in pre-service language teacher education

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter summarizes the beginnings of systematic teaching of phonetics at universities preparing teachers. It focuses on phonetic topics within philology lectures in the period before the institutionalization of the discipline as well as in the period after the specialized phonetic department was established. The authors sum up the influence of the Prague Linguistic Circle, mainly the Theses, and reflect its impact on didactics of pronunciation teaching. The chapter informs about the personalities crucial for the development of the discipline as well as about the historical development of the distribution of phonetic topics in philological programmes at the Faculty of Arts and at the Faculty of Education, Charles University in Prague.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Fonetika a fonologie v přípravném vzdělání učitelů

  • ISBN

    978-80-246-3554-5

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    11-36

  • Počet stran knihy

    163

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova - Nakladatelství Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly