K problému kvantity poznatků v literární výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330617" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330617 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K problému kvantity poznatků v literární výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Autor článku, didaktik literatury, hovoří v kontextu dvou odlišných pojetí literárního vzdělávání o paradoxu faktografického přístupu k výuce literatury. Zdůrazňuje, že pouhé přednášení faktů literárněvědné povahy ze strany učitele a memorování těchto (především izolovaných) faktů ze strany žáka neznamená reálné "probrání učiva", tedy adekvátní zprostředkování učiva vzhledem ke smyslu vzdělávacího předmětu (výchova ke čtenářství a rozvoj osobnosti za pomoci textů) a vlastnímu vzdělávacímu obsahu předmětu (textům umělecké literatury). Článek v tomto ohledu také připomíná odlišné cíle literárního vzdělávání: Co jako kvalifikovaní učitelé od vzdělávacího předmětu literární výchova skutečně očekáváme?
Název v anglickém jazyce
The Problem of Quantification in Teaching Literature
Popis výsledku anglicky
As an expert on the metodology of teaching literature the author constrasts two different approaches to teaching literature to reveal the paradox of factual approach to teaching literature.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Český jazyk a literatura
ISSN
0009-0786
e-ISSN
—
Svazek periodika
67
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
83-87
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—