Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K problému kvantity poznatků v literární výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330617" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330617 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K problému kvantity poznatků v literární výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor článku, didaktik literatury, hovoří v kontextu dvou odlišných pojetí literárního vzdělávání o paradoxu faktografického přístupu k výuce literatury. Zdůrazňuje, že pouhé přednášení faktů literárněvědné povahy ze strany učitele a memorování těchto (především izolovaných) faktů ze strany žáka neznamená reálné "probrání učiva", tedy adekvátní zprostředkování učiva vzhledem ke smyslu vzdělávacího předmětu (výchova ke čtenářství a rozvoj osobnosti za pomoci textů) a vlastnímu vzdělávacímu obsahu předmětu (textům umělecké literatury). Článek v tomto ohledu také připomíná odlišné cíle literárního vzdělávání: Co jako kvalifikovaní učitelé od vzdělávacího předmětu literární výchova skutečně očekáváme?

  • Název v anglickém jazyce

    The Problem of Quantification in Teaching Literature

  • Popis výsledku anglicky

    As an expert on the metodology of teaching literature the author constrasts two different approaches to teaching literature to reveal the paradox of factual approach to teaching literature.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Český jazyk a literatura

  • ISSN

    0009-0786

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    67

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    83-87

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus