Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prekoncepty psaní vlastního jména v předškolním věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10332514" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10332514 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prekoncepty psaní vlastního jména v předškolním věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tématem studie je psaní vlastního jména dětmi předškolního věku. Výzkum vychází ze sledování 139 dětí ve věku 3 - 6 let. Děti četly a psaly vlastní jméno, jmenovaly písmena, psaly a četly další slova, porovnávaly slova napsaná, četly slova u obrázků, rozebírali struktury zápisu. Dokumenty jsou vždy doprovázeny protokolem, záznamem práce dítěte a komentáře. Data byla zpracovány kvalitativně, kódováním. Výsledkem jsou prekoncepty zápisu vlastního jména interpretované vývojově s oporou psychogenetické teorie Emilie Ferreirové.

  • Název v anglickém jazyce

    PRECONCEPTS OF SIGNATURE IN PRESCHOOL AGE

  • Popis výsledku anglicky

    The main topic of the present study is the problem of writing own name by children in preschool age. The research observed 139 children at the age of 3 to 6. All the children were writing and then reading (analysing) their own name, smaller groups were writing and thinking up words starting with letters included in their name, they were writing words dog, elephant, house and backward reading written words and seeking their inner structures, seeking their name in a sentence among other words, comparing congruence of writing, and so on. Children&apos;s products and also their ways of writing and reading were elaborated with the help of open coding. The results are recorded preconcepts of writing and reading of own name that is interpreted developmentally in the study within the frames of Emilia Ferreiro&apos;s psychogenetic theory.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychológia a patopsychológia dieťaťa

  • ISSN

    0555-5574

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    195-221

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus