Prekoncepty psaní vlastního jména v předškolním věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10332514" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10332514 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prekoncepty psaní vlastního jména v předškolním věku
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem studie je psaní vlastního jména dětmi předškolního věku. Výzkum vychází ze sledování 139 dětí ve věku 3 - 6 let. Děti četly a psaly vlastní jméno, jmenovaly písmena, psaly a četly další slova, porovnávaly slova napsaná, četly slova u obrázků, rozebírali struktury zápisu. Dokumenty jsou vždy doprovázeny protokolem, záznamem práce dítěte a komentáře. Data byla zpracovány kvalitativně, kódováním. Výsledkem jsou prekoncepty zápisu vlastního jména interpretované vývojově s oporou psychogenetické teorie Emilie Ferreirové.
Název v anglickém jazyce
PRECONCEPTS OF SIGNATURE IN PRESCHOOL AGE
Popis výsledku anglicky
The main topic of the present study is the problem of writing own name by children in preschool age. The research observed 139 children at the age of 3 to 6. All the children were writing and then reading (analysing) their own name, smaller groups were writing and thinking up words starting with letters included in their name, they were writing words dog, elephant, house and backward reading written words and seeking their inner structures, seeking their name in a sentence among other words, comparing congruence of writing, and so on. Children's products and also their ways of writing and reading were elaborated with the help of open coding. The results are recorded preconcepts of writing and reading of own name that is interpreted developmentally in the study within the frames of Emilia Ferreiro's psychogenetic theory.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychológia a patopsychológia dieťaťa
ISSN
0555-5574
e-ISSN
—
Svazek periodika
50
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
195-221
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—