Psaní vlastního jména v předškolním věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190741" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10190741 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psaní vlastního jména v předškolním věku
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se věnuje problematice psaní vlastního jména dětmi v předškolním věku. Představuje výzkumné šetření, které sledovalo 101 dětí ve věku od tří do šesti let. Všechny děti psaly a poté četly (analyzovaly) vlastní jméno, menší skupiny psaly a vymýšlelyslova na písmena obsažená v jejich jméně, psaly slova pes, slon, domeček a napsaná slova zpětně četly a hledaly jejich vnitřní struktury. Produkty dětí a také jejich postupy při psaní a čtení byly zpracovány pomocí otevřeného kódování. Výsledkem jsou podchycené prekoncepty psaní a čtení vlastního jména, které studie interpretuje vývojově. Výzkumný design byl inspirovaný psychogenetickou teorií Emilie Ferreirové.
Název v anglickém jazyce
Name writing development of preschool age children
Popis výsledku anglicky
Paper focuses on name writing development of preschool age children. It presents research which followed 101 children aged three to six years. Children wrote and read (analyzed) their name. Smaller goups were creating and writing words while using only letters contained in their name, they wrote the words like dog, elephant, house and read the words written backwards, looking for their internal structure. Products of children and their procedures for writing and reading were processed using open codingResults - preconceptions of name writing and reading are interpreted developmentally. Research design was inspired by psychogenetically theory of Emilia Ferreiro.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Magister. Reflexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu
ISSN
1805-7152
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
33
Strana od-do
67-99
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—