Témbrový a fonematický sluch předškolních dětí s atypickým vývojem řeči
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334678" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334678 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://docplayer.cz/26185802-Redakce-casopisu-e-pedagogium-predseda-redakcni-rady-prof-phdr-paeddr-martin-zilinek-ph-d.html" target="_blank" >http://docplayer.cz/26185802-Redakce-casopisu-e-pedagogium-predseda-redakcni-rady-prof-phdr-paeddr-martin-zilinek-ph-d.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Témbrový a fonematický sluch předškolních dětí s atypickým vývojem řeči
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je informovat odbornou veřejnost o vývoji pohledu na témbrový a fonematický sluch z hlediska hudební psychologie, lingvistiky, logopedie a neurofyziologie. Čtenářům budou představeny metody a výsledky vlastního terénního základního výzkumu, který se zaměřil na hodnocení kvality témbrového a fonematického sluchu a sluchové pozornosti předškolních dětí s narušenou komunikační schopností a s odlišným mateřským jazykem. Výzkum je součástí projektu Hudba jako výrazný prostředek kultivace řeči předškolních dětí, podpořený GA UK č. 934213.
Název v anglickém jazyce
Timbre and phonemic hearing of pre-school children with atypical speech development
Popis výsledku anglicky
Purpose of this paper is to inform the professional audience, how the view on timbre and phonemic hearing from the point of view of musical psychology, linguistics, logopaedics and neurophysiology evolves. Readers will be presented with methods and the outcome of the author's field research that aimed at assessment of quality of timbre and phonemic hearing and auditory attention of pre-school children with speech disorders and a different mother tongue. The research is a part of the project Music as a significant mean of speech and language cultivation in preschool children that was financed by the grant GAUK (no.934213).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium [print]
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden.
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
51-64
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—