Možnosti aplikace melodramu v hudebně výchovném procesu.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334693" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334693 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti aplikace melodramu v hudebně výchovném procesu.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přináší pohled na český melodram z hlediska jeho didaktické aplikace. Tento specifický hudební žánr představuje atraktivní prostředek k porozumění hudbě, umožňuje reagovat na potřeby současného vzdělávání s důrazem na využití integrativních přístupů. Zasahuje především citovou sféru osobnosti, ale kromě toho nabízí uplatnění v rámci mezipředmětových vazeb. Soudobý melodram přirozeně disponuje současnými hudebněvýrazovými prostředky, jejichž pochopení usnadňuje a zpřístupňuje sepětí hudby a slova. Příspěvek nabízí příklady edukačního využití melodramu - jednotlivé činnosti jsou určeny pro různé věkové kategorie, přičemž se vzájemně propojují a poskytují žákovi prostor pro samostatné porozumění hudebnímu výrazivu.
Název v anglickém jazyce
Use of Melodrama in the education context.
Popis výsledku anglicky
This paper brings new insight into Czech melodrama and its educational implications. Melodrama is an attractive tool for understanding music. It responds to the current educational needs with an emphasis on the use of integrative approaches. In the educational context, melodrama has a significant impact on the emotional development. It offers a possibility of interdisciplinary approach as well as new means of musical expression used in contemporary composing. This paper offers practical examples of the use of melodrama in educational context including particular tasks for different age groups that are mutually interconnected. Such tasks provide space for the student to discover and experience music on his own.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů