Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti aplikace melodramu v hudebně výchovném procesu.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334693" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334693 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti aplikace melodramu v hudebně výchovném procesu.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek přináší pohled na český melodram z hlediska jeho didaktické aplikace. Tento specifický hudební žánr představuje atraktivní prostředek k porozumění hudbě, umožňuje reagovat na potřeby současného vzdělávání s důrazem na využití integrativních přístupů. Zasahuje především citovou sféru osobnosti, ale kromě toho nabízí uplatnění v rámci mezipředmětových vazeb. Soudobý melodram přirozeně disponuje současnými hudebněvýrazovými prostředky, jejichž pochopení usnadňuje a zpřístupňuje sepětí hudby a slova. Příspěvek nabízí příklady edukačního využití melodramu - jednotlivé činnosti jsou určeny pro různé věkové kategorie, přičemž se vzájemně propojují a poskytují žákovi prostor pro samostatné porozumění hudebnímu výrazivu.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of Melodrama in the education context.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper brings new insight into Czech melodrama and its educational implications. Melodrama is an attractive tool for understanding music. It responds to the current educational needs with an emphasis on the use of integrative approaches. In the educational context, melodrama has a significant impact on the emotional development. It offers a possibility of interdisciplinary approach as well as new means of musical expression used in contemporary composing. This paper offers practical examples of the use of melodrama in educational context including particular tasks for different age groups that are mutually interconnected. Such tasks provide space for the student to discover and experience music on his own.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů