Expert Teacher: Objective Determinants of Developing and Maintaining Expertise (in FLT Perspective)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334824" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334824 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14410/16:00092829
Výsledek na webu
<a href="http://www.xlinguae.eu/files/XLinguae1_2016_7.pdf" target="_blank" >http://www.xlinguae.eu/files/XLinguae1_2016_7.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/XL.2016.09.01.91-109" target="_blank" >10.18355/XL.2016.09.01.91-109</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Expert Teacher: Objective Determinants of Developing and Maintaining Expertise (in FLT Perspective)
Popis výsledku v původním jazyce
The study focuses on foreign language teachers' immediate and broader environment and its influence on their professional development towards expertise from their own perspectives. The study was conducted within a research project dealing with the nature of expertise of foreign language teachers. Its last, third, phase, which we are to present in this study was diachronically oriented and aimed to explore the determinants of the development of foreign language teachers' expertise. The data were collected in biographic interviews with 8 teachers at Czech lower secondary schools. Content analyses of verbal protocols based on theory-driven system of categories was used bringing some interesting results.
Název v anglickém jazyce
Expert Teacher: Objective Determinants of Developing and Maintaining Expertise (in FLT Perspective)
Popis výsledku anglicky
The study focuses on foreign language teachers' immediate and broader environment and its influence on their professional development towards expertise from their own perspectives. The study was conducted within a research project dealing with the nature of expertise of foreign language teachers. Its last, third, phase, which we are to present in this study was diachronically oriented and aimed to explore the determinants of the development of foreign language teachers' expertise. The data were collected in biographic interviews with 8 teachers at Czech lower secondary schools. Content analyses of verbal protocols based on theory-driven system of categories was used bringing some interesting results.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
XLinguae
ISSN
1337-8384
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
91-109
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84955506667