Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Expert Teacher: Objective Determinants of Developing and Maintaining Expertise (in FLT Perspective)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334824" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334824 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/16:00092829

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.xlinguae.eu/files/XLinguae1_2016_7.pdf" target="_blank" >http://www.xlinguae.eu/files/XLinguae1_2016_7.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/XL.2016.09.01.91-109" target="_blank" >10.18355/XL.2016.09.01.91-109</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Expert Teacher: Objective Determinants of Developing and Maintaining Expertise (in FLT Perspective)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study focuses on foreign language teachers' immediate and broader environment and its influence on their professional development towards expertise from their own perspectives. The study was conducted within a research project dealing with the nature of expertise of foreign language teachers. Its last, third, phase, which we are to present in this study was diachronically oriented and aimed to explore the determinants of the development of foreign language teachers' expertise. The data were collected in biographic interviews with 8 teachers at Czech lower secondary schools. Content analyses of verbal protocols based on theory-driven system of categories was used bringing some interesting results.

  • Název v anglickém jazyce

    Expert Teacher: Objective Determinants of Developing and Maintaining Expertise (in FLT Perspective)

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on foreign language teachers' immediate and broader environment and its influence on their professional development towards expertise from their own perspectives. The study was conducted within a research project dealing with the nature of expertise of foreign language teachers. Its last, third, phase, which we are to present in this study was diachronically oriented and aimed to explore the determinants of the development of foreign language teachers' expertise. The data were collected in biographic interviews with 8 teachers at Czech lower secondary schools. Content analyses of verbal protocols based on theory-driven system of categories was used bringing some interesting results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    XLinguae

  • ISSN

    1337-8384

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    91-109

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84955506667