Expertise in Foreign Language Teaching: What are the Best Teachers like?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066836" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066836 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://inno-conf.mgimo.ru/i/tom_1_web.pdf" target="_blank" >http://inno-conf.mgimo.ru/i/tom_1_web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Expertise in Foreign Language Teaching: What are the Best Teachers like?
Popis výsledku v původním jazyce
A discussion about quality in foreign language teaching inevitably addresses one of its central challenges,teacher professionalism. In order to gain deeper insight into teacher professionalism it is vital to focus on the best representatives of the profession, on expert teachers. The paper aims to present a research project which attempts to investigate the nature of expertise in foreign language teaching. More specifi cally, its theoretical background, methodology and results related to performance (observable aspects of expertise), knowledge and insight (deep / hidden aspects of expertise) in expert teachers of foreign languages will be discussed.
Název v anglickém jazyce
Expertise in Foreign Language Teaching: What are the Best Teachers like?
Popis výsledku anglicky
A discussion about quality in foreign language teaching inevitably addresses one of its central challenges,teacher professionalism. In order to gain deeper insight into teacher professionalism it is vital to focus on the best representatives of the profession, on expert teachers. The paper aims to present a research project which attempts to investigate the nature of expertise in foreign language teaching. More specifi cally, its theoretical background, methodology and results related to performance (observable aspects of expertise), knowledge and insight (deep / hidden aspects of expertise) in expert teachers of foreign languages will be discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0234" target="_blank" >GAP407/11/0234: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Magija INNO: Novyje technologii v jazykovoj podgotovke specialistov meždunarodnikov Tom 1.
ISBN
9785922810425
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
230-234
Název nakladatele
Izdatelstvo MGIMO Universitet
Místo vydání
Moskva
Místo konání akce
Moskva
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—