Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How Students Report Dishonest Behavior in School: Self-Assessment and Anchoring Vignettes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10336819" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10336819 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00220973.2015.1094438" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/00220973.2015.1094438</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00220973.2015.1094438" target="_blank" >10.1080/00220973.2015.1094438</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How Students Report Dishonest Behavior in School: Self-Assessment and Anchoring Vignettes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors have studied heterogeneity in reporting behavior and its impact on the analysis of self-reports about students' dishonest behavior in schools. Two hundred sixty-five randomly chosen, seventh-grade students (typically 12 years old) from lower secondary schools in Prague 6, a district in the capital of the Czech Republic, participated in this survey. The results of the self-reports, adjusted for heterogeneity, are highly related to students' levels of academic achievement and their parents' education and partly related to their gender, while unadjusted self-reports are only slightly related to the level of parents' education. The authors also show differences in the reporting behavior across diverse subdomains of school behavior and suggest using anchoring vignettes closely related to the domain described in the self-reports.

  • Název v anglickém jazyce

    How Students Report Dishonest Behavior in School: Self-Assessment and Anchoring Vignettes

  • Popis výsledku anglicky

    The authors have studied heterogeneity in reporting behavior and its impact on the analysis of self-reports about students' dishonest behavior in schools. Two hundred sixty-five randomly chosen, seventh-grade students (typically 12 years old) from lower secondary schools in Prague 6, a district in the capital of the Czech Republic, participated in this survey. The results of the self-reports, adjusted for heterogeneity, are highly related to students' levels of academic achievement and their parents' education and partly related to their gender, while unadjusted self-reports are only slightly related to the level of parents' education. The authors also show differences in the reporting behavior across diverse subdomains of school behavior and suggest using anchoring vignettes closely related to the domain described in the self-reports.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Experimental Education

  • ISSN

    0022-0973

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    85

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    36-53

  • Kód UT WoS článku

    000387559900004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84955125247