Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What influences grade 6 to 9 pupils' success in solving conceptual tasks on area and volume

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10361112" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10361112 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://keynote.conference-services.net/resources/444/5118/pdf/CERME10_0588.pdf" target="_blank" >https://keynote.conference-services.net/resources/444/5118/pdf/CERME10_0588.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What influences grade 6 to 9 pupils' success in solving conceptual tasks on area and volume

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this article, I investigate relations of space structuring and multiplicative thinking with the success in solving volume and area problems. The observations are made based on the analysis of written tests of 748 Czech pupils from grades 6 to 9. Phenomena observed in solutions of three volume problems are used as indicators of the level of space structuring and multiplicative thinking, which is then related to the pupils&apos; result in the conceptual part of the test. Relatively strong connections were identified for both factors.

  • Název v anglickém jazyce

    What influences grade 6 to 9 pupils' success in solving conceptual tasks on area and volume

  • Popis výsledku anglicky

    In this article, I investigate relations of space structuring and multiplicative thinking with the success in solving volume and area problems. The observations are made based on the analysis of written tests of 748 Czech pupils from grades 6 to 9. Phenomena observed in solutions of three volume problems are used as indicators of the level of space structuring and multiplicative thinking, which is then related to the pupils&apos; result in the conceptual part of the test. Relatively strong connections were identified for both factors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)

  • ISBN

    978-1-873769-73-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    669-676

  • Název nakladatele

    ERME

  • Místo vydání

    Dublin

  • Místo konání akce

    Dublin

  • Datum konání akce

    1. 2. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000467053300086