What influences grade 6 to 9 pupils' success in solving conceptual tasks on area and volume
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10361112" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10361112 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://keynote.conference-services.net/resources/444/5118/pdf/CERME10_0588.pdf" target="_blank" >https://keynote.conference-services.net/resources/444/5118/pdf/CERME10_0588.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
What influences grade 6 to 9 pupils' success in solving conceptual tasks on area and volume
Popis výsledku v původním jazyce
In this article, I investigate relations of space structuring and multiplicative thinking with the success in solving volume and area problems. The observations are made based on the analysis of written tests of 748 Czech pupils from grades 6 to 9. Phenomena observed in solutions of three volume problems are used as indicators of the level of space structuring and multiplicative thinking, which is then related to the pupils' result in the conceptual part of the test. Relatively strong connections were identified for both factors.
Název v anglickém jazyce
What influences grade 6 to 9 pupils' success in solving conceptual tasks on area and volume
Popis výsledku anglicky
In this article, I investigate relations of space structuring and multiplicative thinking with the success in solving volume and area problems. The observations are made based on the analysis of written tests of 748 Czech pupils from grades 6 to 9. Phenomena observed in solutions of three volume problems are used as indicators of the level of space structuring and multiplicative thinking, which is then related to the pupils' result in the conceptual part of the test. Relatively strong connections were identified for both factors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)
ISBN
978-1-873769-73-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
669-676
Název nakladatele
ERME
Místo vydání
Dublin
Místo konání akce
Dublin
Datum konání akce
1. 2. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000467053300086