Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HOW DO PUPILS OF THE 5TH AND 6TH GRADE STRUCTURE SPACE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10361129" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10361129 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    HOW DO PUPILS OF THE 5TH AND 6TH GRADE STRUCTURE SPACE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Measurement of area and volume seems to be one of the challenges for Czech pupils. Structuration of space into arrays of rectangular tiles or unit cubes has been found as one of the key building blocks needed to understand measurement of area and volume. In this article, I investigate strategies and misconceptions that appear when pupils solve structuration problems in 3D. In addition to a written test (1203 pupils from grades 4 to 9), interviews (57 pupils from grades 5 and 6) specifically aimed at space structuration were analysed. It appears that the structuration of space represents a problem for many 5th and 6th graders. Several types of problems have been identified including incorrect use of formula, problems in interpretation of words &quot;rectangle 3 cm wide and 4 cm long&quot; and not distinguishing between spatio-graphical and theoretical worlds.

  • Název v anglickém jazyce

    HOW DO PUPILS OF THE 5TH AND 6TH GRADE STRUCTURE SPACE

  • Popis výsledku anglicky

    Measurement of area and volume seems to be one of the challenges for Czech pupils. Structuration of space into arrays of rectangular tiles or unit cubes has been found as one of the key building blocks needed to understand measurement of area and volume. In this article, I investigate strategies and misconceptions that appear when pupils solve structuration problems in 3D. In addition to a written test (1203 pupils from grades 4 to 9), interviews (57 pupils from grades 5 and 6) specifically aimed at space structuration were analysed. It appears that the structuration of space represents a problem for many 5th and 6th graders. Several types of problems have been identified including incorrect use of formula, problems in interpretation of words &quot;rectangle 3 cm wide and 4 cm long&quot; and not distinguishing between spatio-graphical and theoretical worlds.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EQUITY AND DIVERSITY IN ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION

  • ISBN

    978-80-7290-955-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    411-421

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    20. 8. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000432421100043