Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Getting to know shapes of the same area - How pupils build on one another's work

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10404983" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10404983 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Getting to know shapes of the same area - How pupils build on one another's work

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study is part of action research aiming at the description of concept development in mathematics. Building on socio-constructivist theories of learning, we pursue the question &quot;How do pupils get to know that shapes which do not appear congruent can have the same area, by building on one another&apos;s knowledge in a classroom situation?&quot;. A qualitative design is used in the study. Its participants are Grade 1 pupils of a Prague primary school. Through the identification of several episodes, we show how quite an unexpected discovery of one pupil in Grade 1 influenced the knowledge construction process of the above knowledge for the whole class. We describe how the class developed shared knowledge and how the teacher influenced the whole process.

  • Název v anglickém jazyce

    Getting to know shapes of the same area - How pupils build on one another's work

  • Popis výsledku anglicky

    The study is part of action research aiming at the description of concept development in mathematics. Building on socio-constructivist theories of learning, we pursue the question &quot;How do pupils get to know that shapes which do not appear congruent can have the same area, by building on one another&apos;s knowledge in a classroom situation?&quot;. A qualitative design is used in the study. Its participants are Grade 1 pupils of a Prague primary school. Through the identification of several episodes, we show how quite an unexpected discovery of one pupil in Grade 1 influenced the knowledge construction process of the above knowledge for the whole class. We describe how the class developed shared knowledge and how the teacher influenced the whole process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    OPPORTUNITIES IN LEARNING AND TEACHING ELEMENTARY MATHEMATICS

  • ISBN

    978-80-7603-069-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    231-240

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    18. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000505160800023