Getting to know shapes of the same area - How pupils build on one another's work
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10404983" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10404983 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Getting to know shapes of the same area - How pupils build on one another's work
Popis výsledku v původním jazyce
The study is part of action research aiming at the description of concept development in mathematics. Building on socio-constructivist theories of learning, we pursue the question "How do pupils get to know that shapes which do not appear congruent can have the same area, by building on one another's knowledge in a classroom situation?". A qualitative design is used in the study. Its participants are Grade 1 pupils of a Prague primary school. Through the identification of several episodes, we show how quite an unexpected discovery of one pupil in Grade 1 influenced the knowledge construction process of the above knowledge for the whole class. We describe how the class developed shared knowledge and how the teacher influenced the whole process.
Název v anglickém jazyce
Getting to know shapes of the same area - How pupils build on one another's work
Popis výsledku anglicky
The study is part of action research aiming at the description of concept development in mathematics. Building on socio-constructivist theories of learning, we pursue the question "How do pupils get to know that shapes which do not appear congruent can have the same area, by building on one another's knowledge in a classroom situation?". A qualitative design is used in the study. Its participants are Grade 1 pupils of a Prague primary school. Through the identification of several episodes, we show how quite an unexpected discovery of one pupil in Grade 1 influenced the knowledge construction process of the above knowledge for the whole class. We describe how the class developed shared knowledge and how the teacher influenced the whole process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
OPPORTUNITIES IN LEARNING AND TEACHING ELEMENTARY MATHEMATICS
ISBN
978-80-7603-069-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
231-240
Název nakladatele
Charles University, Faculty of Education
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 8. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000505160800023