Skills and Knowledge about Language in the Czech Context
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10363772" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10363772 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.24917/20820909.8.3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.24917/20820909.8.3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24917/20820909.8.3" target="_blank" >10.24917/20820909.8.3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Skills and Knowledge about Language in the Czech Context
Popis výsledku v původním jazyce
Knowledge about language and its relation to communication skills (or competency) development has been a current topic of L1 didactics not only in the Czech Republic for decades. How much and what kind of knowledge about language do our pupils need? And how does this knowledge align with the development of communication skills? The paper analyses the phenomenon described above in both the historical and contemporary perspective focusing specifically on the situation in the Czech Republic, but also putting the issue in a broader international context.
Název v anglickém jazyce
Skills and Knowledge about Language in the Czech Context
Popis výsledku anglicky
Knowledge about language and its relation to communication skills (or competency) development has been a current topic of L1 didactics not only in the Czech Republic for decades. How much and what kind of knowledge about language do our pupils need? And how does this knowledge align with the development of communication skills? The paper analyses the phenomenon described above in both the historical and contemporary perspective focusing specifically on the situation in the Czech Republic, but also putting the issue in a broader international context.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae
ISSN
2082-0909
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2017
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
27-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—