Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Skills and Knowledge about Language in the Czech Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10363772" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10363772 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.24917/20820909.8.3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.24917/20820909.8.3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24917/20820909.8.3" target="_blank" >10.24917/20820909.8.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Skills and Knowledge about Language in the Czech Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge about language and its relation to communication skills (or competency) development has been a current topic of L1 didactics not only in the Czech Republic for decades. How much and what kind of knowledge about language do our pupils need? And how does this knowledge align with the development of communication skills? The paper analyses the phenomenon described above in both the historical and contemporary perspective focusing specifically on the situation in the Czech Republic, but also putting the issue in a broader international context.

  • Název v anglickém jazyce

    Skills and Knowledge about Language in the Czech Context

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge about language and its relation to communication skills (or competency) development has been a current topic of L1 didactics not only in the Czech Republic for decades. How much and what kind of knowledge about language do our pupils need? And how does this knowledge align with the development of communication skills? The paper analyses the phenomenon described above in both the historical and contemporary perspective focusing specifically on the situation in the Czech Republic, but also putting the issue in a broader international context.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae

  • ISSN

    2082-0909

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2017

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    27-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus