Vývoj syntaxe psané češtiny u žáků staršího školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10364009" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10364009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj syntaxe psané češtiny u žáků staršího školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá vývojem a charakteristikou syntaxe psané češtiny u žáků staršího školního věku na materiálu slohového útvaru vypravování. Na základě analýzy vybraných textových charakteristik dvou souborů textů (žáků (1) 6., 7. a 8. ročníku základní školy v obci, (2) žáků 6., 7. a 8. ročníku základní školy ve velkém městě) je popsán stav současné psané syntaxe u žáků staršího školního věku. Zmapování podoby psané syntaxe u žáků 6. až 8. tříd základní školy je jedním z partikulárních úkolů výzkumu "Vývoj syntaxe psané češtiny u žáků staršího školního věku", který je podporován Grantovou agenturou Univerzity Karlovy.
Název v anglickém jazyce
Developement of syntax in written Czech at the pupils of upper primary school
Popis výsledku anglicky
The text deals with the development and characteristic of written syntax of the Czech language used by older school age pupils based on the material of written assignments - style narration. Based on the analysis of selected textual characteristics of two sets of texts - (1) pupils of 6th, 7th and 8th grade of basic school in a small town / village, (2) pupils of 6th, 7th and 8th grade of basic school in a bigger city - the state of current written syntax used by pupils of older school age is described. Mapping the usage of written syntax used by pupils of 6th, 7th and 8th grade of basic school is one particular objective of the research "Development of Syntax of Written Czech Used by Older School Age Pupils" which is supported by the Grant Agency of Charles University.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
183-195
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—