Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti využití statistických metod výzkumného nástroje pro testování znalostí žáků o členovcích v rámci ekologického a systematického přístupu na vybraných školách v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10430268" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10430268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Rw6g2_6E4f" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Rw6g2_6E4f</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti využití statistických metod výzkumného nástroje pro testování znalostí žáků o členovcích v rámci ekologického a systematického přístupu na vybraných školách v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje využití statistických metod a jejich vhodnou aplikovatelnost při vyhodnocování znalostí žáků 6., 7. a 8. ročníků se zohledněním rozdílného přístupu k výuce přírodopisu. Jsou zde popsány použité statistické metody, a to analýza rozptylu neboli Anova, krabicové grafy a doplňkové tabulky s číselnými údaji. Prepilotně získaná data byla vyhodnocena statistickým programem Statistica 12. Prepilotní sběr dat byl proveden na třech základních školách a jednom nižším gymnáziu na začátku školního roku (2019/2020), celkem na 342 respondentech v rámci Prahy a Středočeského kraje. Cílem příspěvku je zjistit, jak se liší úroveň všeobecných znalostí o členovcích dle systematického a ekologického přístupu u žáků 6., 7. a 8. tříd ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda - přírodopis/biologie na druhém stupni základních škol a na nižším gymnáziu v České republice. Výsledky pilotního měření ukázaly, že žáci učeni dle ekologického přístupu dosahovali z prepilotního testování vyššího bodového skóre než žáci učeni dle systematického přístupu. V rámci jednotlivých ročníků vyplynulo, že autorský výzkumný nástroj byl obtížnější pro žáky v rámci systematického přístupu než pro žáky v rámci ekologického přístupu.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of using statistical methods of a research tool for testing pupils knowledge of arthropods within an ecological and systematic approach at selected schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the use of statistical methods and their appropriate applicability in evaluating the knowledge of pupils in 6th, 7th and 8th grades, considering the different approach to teaching biology. The used statistical methods are analysis of variance or Anova, box charts and additional tables with numerical data. The pre-pilot data were evaluated by the statistical program Statistica 12. Pre-pilot data collection was performed at three primary schools and one grammar school at the beginning of the school year (2019/2020), a total of 342 respondents within Prague and the Central Bohemian Region. The aim of the paper is to find out how the level of general knowledge about arthropods differs according to the systematic and ecological approach of 6th, 7th and 8th grade pupils in the educational area Human and Nature - Biology at the second grade of primary schools and at the grammar school in the Czech Republic. The results of the pilot measurement showed that pupils taught according to the ecological approach achieved a higher points from prepilot testing than pupils taught according to the systematic approach. Within the particular years of studies, it turned out that the author&apos;s research tool was more difficult for students in the systematic approach than for students in the ecological approach.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, Universitas Catholica Ružomberok

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    296-307

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus