Soukromé hodiny doučování na středních školách: diagnóza a směry dalšího výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10366233" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10366233 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6739/pdf" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6739/pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2017-1-30" target="_blank" >10.5817/PedOr2017-1-30</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Soukromé hodiny doučování na středních školách: diagnóza a směry dalšího výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie je provést "diagnózu" (poskytnout základní deskriptivní informace o podobě a charakteru) soukromých hodin doučování využívaných studenty středních škol, diskutovat jejich implikace pro formální vzdělávací systém a na základě toho navrhnout další možné směry výzkumu. V první části autor vymezuje základní pojmy a přináší informace o soukromých hodinách v komparativní perspektivě. Druhá část popisuje smíšený design výzkumu, který sestával z kvantitativního dotazníkového šetření studentů maturitních ročníků (n = 1265) a kvalitativních hloubkových rozhovorů se soukromými doučujícími (n = 22). Ve třetí části jsou prezentována zjištění týkající se míry využívání soukromých hodin doučování, nejčastěji doučovaných předmětů, organizační formy soukromých hodin, intenzity či poskytovatelů. Výsledky výzkumu naznačují úzkou spojitost soukromých hodin s formálním vzdělávacím systémem. Učitelé běžných škol tvoří významnou skupinu poskytovatelů soukromého doučování a toto zjištění se úzce dotýká otázek učitelské profesní etiky.
Název v anglickém jazyce
Private tutoring lessons in upper-secondary schools: Diagnosis and future research directions
Popis výsledku anglicky
The objective of the study is to perform a "diagnosis" (provide basic descriptive information about the nature and characteristics) of private tutoring lessons taken by upper-secondary school students, to discuss their implications for the formal education system and elaborate on future research directions. In the first part, the author defines basic concepts and describes private tutoring lessons in a comparative perspective. The second part describes the mixed-method design of the research, which consisted of a quantitative questionnaire survey of students in their last year of upper-secondary studies (n = 1265) and qualitative in-depth interviews with private tutors (n = 22). In the third part, the study presents findings on the scale of private lesson usage, the subjects taught, the various forms of private lessons, and their providers. The findings suggest that a tight link exists between the formal education system and private lessons. Mainstream school teachers constitute an important group of private lesson providers; this finding relates closely to the teachers' professional ethics.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
30-57
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—