Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Téma genderu ve výtvarné výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10370296" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10370296 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Téma genderu ve výtvarné výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je zaměřená na mapování tematizace genderu ve výuce výtvarné výchovy na druhém stupni základních škol. Cílem bylo zjistit, zda a jakým způsobem je toto téma žákům zprostředkováváno. Bylo provedeno dotazníkové šetření zkušeností, názorů a postojů učitelů k problému genderových stereotypů ve výuce výtvarné výchovy. Šetření se zúčastnilo 220 respondentů. Výzkum potvrdil, že téma je ve výuce výtvarné výchovy přítomné. Není s ním však vždy pracováno záměrně a kompetentně. Tato skutečnost může vést k dalšímu nereflektovanému utvrzování stereotypů, aniž by bylo rozvíjeno kritické a kreativní myšlení žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    The topic of gender in Art Education

  • Popis výsledku anglicky

    The research goal presented in this paper is to analyze if and how are these defending strategies including gender issues at school projected in the art education, particularly on the second level of General school. The author conducted an inquiry to find out the art teachers experiences, opinions and attitudes towards the gender stereotypes in art education. 220 participants/respondents have taken part in the research. The research has proven that gender issues are present in art education discourse. However the gender issues are not always handled intentionally and critically. That may lead to further unreflected confirmation of the stereotypes without developing critical and creative thinking in art educationists.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57/2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    60-81

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus