Téma genderu ve výtvarné výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10370296" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10370296 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Téma genderu ve výtvarné výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Studie je zaměřená na mapování tematizace genderu ve výuce výtvarné výchovy na druhém stupni základních škol. Cílem bylo zjistit, zda a jakým způsobem je toto téma žákům zprostředkováváno. Bylo provedeno dotazníkové šetření zkušeností, názorů a postojů učitelů k problému genderových stereotypů ve výuce výtvarné výchovy. Šetření se zúčastnilo 220 respondentů. Výzkum potvrdil, že téma je ve výuce výtvarné výchovy přítomné. Není s ním však vždy pracováno záměrně a kompetentně. Tato skutečnost může vést k dalšímu nereflektovanému utvrzování stereotypů, aniž by bylo rozvíjeno kritické a kreativní myšlení žáků.
Název v anglickém jazyce
The topic of gender in Art Education
Popis výsledku anglicky
The research goal presented in this paper is to analyze if and how are these defending strategies including gender issues at school projected in the art education, particularly on the second level of General school. The author conducted an inquiry to find out the art teachers experiences, opinions and attitudes towards the gender stereotypes in art education. 220 participants/respondents have taken part in the research. The research has proven that gender issues are present in art education discourse. However the gender issues are not always handled intentionally and critically. That may lead to further unreflected confirmation of the stereotypes without developing critical and creative thinking in art educationists.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Svazek periodika
57/2017
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
60-81
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—