Results of a questionnaire survey focused on gender issues in the literature for children and youth and its reflection in pedagogical practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593819" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593819 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_4-2018online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_4-2018online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Results of a questionnaire survey focused on gender issues in the literature for children and youth and its reflection in pedagogical practice
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents selected results of a research focused on Czech language teachers at lower secondary schools, its main aim is to describe the current state and possibilities of the reflection of gender issues in literary education. By evaluating the results from a non-standardized questionnaire, we obtained answers to five identified research problems. The research is focused on the factors influencing the use of the literary text as a media reflecting the gender order of the society in literary education and the factors related to the formation of teachers' views on gender stereotypes in the current literature for children and youth.
Název v anglickém jazyce
Results of a questionnaire survey focused on gender issues in the literature for children and youth and its reflection in pedagogical practice
Popis výsledku anglicky
The paper presents selected results of a research focused on Czech language teachers at lower secondary schools, its main aim is to describe the current state and possibilities of the reflection of gender issues in literary education. By evaluating the results from a non-standardized questionnaire, we obtained answers to five identified research problems. The research is focused on the factors influencing the use of the literary text as a media reflecting the gender order of the society in literary education and the factors related to the formation of teachers' views on gender stereotypes in the current literature for children and youth.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-PEDAGOGIUM, An independent scientific journal for interdisciplinary research in pedagogy
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2018
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
57-67
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—