Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflexe genderové problematiky v literatuře pro děti a mládež

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73594135" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73594135 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pf.ujep.cz/wp-content/uploads/2019/04/Usta-2018-1-2.pdf" target="_blank" >https://www.pf.ujep.cz/wp-content/uploads/2019/04/Usta-2018-1-2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reflexe genderové problematiky v literatuře pro děti a mládež

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá výsledky jedné části výzkumu uskutečněného v roce 2018, který se zaměřoval na reflexi genderové problematiky v literatuře pro děti a mládež. Výsledky byly získány prostřednictvím dotazníku, který zkoumal názory učitelů na zařazení genderových otázek do literárního vzdělávání na 2. stupni základní školy. Nejprve interpretuje názory učitelů na potenciál genderové problematiky v dětské literatuře pro rozvoj osobnosti žáka na 2. stupni základní školy. Dále se zabývá genderovými stereotypy a jejich rolí v literárních textech. Poskytnuté informace slouží jako základní vhled do problematiky s cílem rozšířit odbornou informovanost o této problematice.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection of gender issues in literature for children and youth

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on one part of a research carried out in 2018 - on the reflection of gender issues in the literature for children and youth. The results were obtained through a questionnaire surveying teachers&apos; views on the inclusion of gender issues into the literary education at lower secondary school. At first, it interprets teachers&apos; views on the potential of gender issues in children&apos;s literature to develop the pupil&apos;s personality at lower secondary school. Than it deals with gender stereotypes and their role in literary texts. The information provided serves as a basic insight into the issue and its purpose is to extend professional awareness of this issue.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Usta ad Albim BOHEMICA

  • ISSN

    1802-825X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    114-121

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus