Reflexe genderové problematiky v literatuře pro děti a mládež
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73594135" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73594135 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pf.ujep.cz/wp-content/uploads/2019/04/Usta-2018-1-2.pdf" target="_blank" >https://www.pf.ujep.cz/wp-content/uploads/2019/04/Usta-2018-1-2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reflexe genderové problematiky v literatuře pro děti a mládež
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá výsledky jedné části výzkumu uskutečněného v roce 2018, který se zaměřoval na reflexi genderové problematiky v literatuře pro děti a mládež. Výsledky byly získány prostřednictvím dotazníku, který zkoumal názory učitelů na zařazení genderových otázek do literárního vzdělávání na 2. stupni základní školy. Nejprve interpretuje názory učitelů na potenciál genderové problematiky v dětské literatuře pro rozvoj osobnosti žáka na 2. stupni základní školy. Dále se zabývá genderovými stereotypy a jejich rolí v literárních textech. Poskytnuté informace slouží jako základní vhled do problematiky s cílem rozšířit odbornou informovanost o této problematice.
Název v anglickém jazyce
Reflection of gender issues in literature for children and youth
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on one part of a research carried out in 2018 - on the reflection of gender issues in the literature for children and youth. The results were obtained through a questionnaire surveying teachers' views on the inclusion of gender issues into the literary education at lower secondary school. At first, it interprets teachers' views on the potential of gender issues in children's literature to develop the pupil's personality at lower secondary school. Than it deals with gender stereotypes and their role in literary texts. The information provided serves as a basic insight into the issue and its purpose is to extend professional awareness of this issue.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Usta ad Albim BOHEMICA
ISSN
1802-825X
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
114-121
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—