Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Genderové aspekty literárních textů a jejich vliv na formování hodnotové orientace žáků a žákyň

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606110" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606110 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2020/08/Sbornik-2018-online.pdf" target="_blank" >http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2020/08/Sbornik-2018-online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Genderové aspekty literárních textů a jejich vliv na formování hodnotové orientace žáků a žákyň

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na dílčí výsledky dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem bylo popsat aktuální stav a možnosti reflexe genderové problematiky vhodinách literární výchovy na 2. stupni ZŠ. Příspěvek konkrétně popisuje názory vyučujících na nutnost/zbytečnost zabývat se genderovou tematikou vhodinách literární výchovy a na potenciál subverzivních charakteristik literárních postav mužů a žen formovat hodnotovou orientaci dítěte směrem k narušování genderových předsudků. Dále předkládá jejich zkušenosti s upozorňováním dětských recipientů na genderové stereotypy. Dalším cílem příspěvku je popsat základní teoretické poznatky týkající se formativního potenciálu literatury pro děti a mládež s ohledem na problematiku genderových stereotypů.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender aspects of literary texts and their influence on the formation of value orientation of pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the partial results of the questionnaire survey, whose main objective was to describe the current state and possibilities of reflection on gender issues in literary education of lower secondary school. The paper specifically describes the opinions of teachers on the necessity/needlessness to address gender issues in literary lessons and on the potential of subversive characteristics of literary characters of men and women to shape the value orientation of a child towards the erosion of gender prejudices. It also presents their experience in alerting child recipients to gender stereotypes. Another aim of the paperis to describe the basic theoretical knowledge concerning the formative potential of literature for children and youth and with regard to the issue of gender stereotypes

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XIV

  • ISBN

    978-80-244-5682-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    171-179

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    7. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku