Genderové aspekty literárních textů a jejich vliv na formování hodnotové orientace žáků a žákyň
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606110" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606110 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2020/08/Sbornik-2018-online.pdf" target="_blank" >http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2020/08/Sbornik-2018-online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Genderové aspekty literárních textů a jejich vliv na formování hodnotové orientace žáků a žákyň
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na dílčí výsledky dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem bylo popsat aktuální stav a možnosti reflexe genderové problematiky vhodinách literární výchovy na 2. stupni ZŠ. Příspěvek konkrétně popisuje názory vyučujících na nutnost/zbytečnost zabývat se genderovou tematikou vhodinách literární výchovy a na potenciál subverzivních charakteristik literárních postav mužů a žen formovat hodnotovou orientaci dítěte směrem k narušování genderových předsudků. Dále předkládá jejich zkušenosti s upozorňováním dětských recipientů na genderové stereotypy. Dalším cílem příspěvku je popsat základní teoretické poznatky týkající se formativního potenciálu literatury pro děti a mládež s ohledem na problematiku genderových stereotypů.
Název v anglickém jazyce
Gender aspects of literary texts and their influence on the formation of value orientation of pupils
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the partial results of the questionnaire survey, whose main objective was to describe the current state and possibilities of reflection on gender issues in literary education of lower secondary school. The paper specifically describes the opinions of teachers on the necessity/needlessness to address gender issues in literary lessons and on the potential of subversive characteristics of literary characters of men and women to shape the value orientation of a child towards the erosion of gender prejudices. It also presents their experience in alerting child recipients to gender stereotypes. Another aim of the paperis to describe the basic theoretical knowledge concerning the formative potential of literature for children and youth and with regard to the issue of gender stereotypes
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XIV
ISBN
978-80-244-5682-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
171-179
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—