Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Literary Education as a Means of Reflection on Gender Issues

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589404" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589404 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2018_proceedings02.pdf" target="_blank" >http://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2018_proceedings02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Literary Education as a Means of Reflection on Gender Issues

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on some views of Czech language and literature teachers concerning the possibility of inclusion of current gender issues depicted by literary texts into the classes of literary education at lower secondary school. As a research tool a non-standardized questionnaire has been used. We present partial results of teachers’ views considering their own potential to influence the process of literary education reflecting gender issues. Furthermore, we interpret the results of the questionnaire items that focused on evaluating school readers as a set of texts suitable for a reflection of gender issues. The presented information offer a basic insight into the subject under consideration.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Literary Education as a Means of Reflection on Gender Issues

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on some views of Czech language and literature teachers concerning the possibility of inclusion of current gender issues depicted by literary texts into the classes of literary education at lower secondary school. As a research tool a non-standardized questionnaire has been used. We present partial results of teachers’ views considering their own potential to influence the process of literary education reflecting gender issues. Furthermore, we interpret the results of the questionnaire items that focused on evaluating school readers as a set of texts suitable for a reflection of gender issues. The presented information offer a basic insight into the subject under consideration.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th Biannual CER Comparative European Research Conference

  • ISBN

    978-0-9935191-9-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    131-134

  • Název nakladatele

    Sciemcee Publishing

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    London, United Kingdom

  • Datum konání akce

    29. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku