Czech Literary Education as a Means of Reflection on Gender Issues
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589404" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589404 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2018_proceedings02.pdf" target="_blank" >http://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2018_proceedings02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech Literary Education as a Means of Reflection on Gender Issues
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on some views of Czech language and literature teachers concerning the possibility of inclusion of current gender issues depicted by literary texts into the classes of literary education at lower secondary school. As a research tool a non-standardized questionnaire has been used. We present partial results of teachers’ views considering their own potential to influence the process of literary education reflecting gender issues. Furthermore, we interpret the results of the questionnaire items that focused on evaluating school readers as a set of texts suitable for a reflection of gender issues. The presented information offer a basic insight into the subject under consideration.
Název v anglickém jazyce
Czech Literary Education as a Means of Reflection on Gender Issues
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on some views of Czech language and literature teachers concerning the possibility of inclusion of current gender issues depicted by literary texts into the classes of literary education at lower secondary school. As a research tool a non-standardized questionnaire has been used. We present partial results of teachers’ views considering their own potential to influence the process of literary education reflecting gender issues. Furthermore, we interpret the results of the questionnaire items that focused on evaluating school readers as a set of texts suitable for a reflection of gender issues. The presented information offer a basic insight into the subject under consideration.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 10th Biannual CER Comparative European Research Conference
ISBN
978-0-9935191-9-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
131-134
Název nakladatele
Sciemcee Publishing
Místo vydání
London
Místo konání akce
London, United Kingdom
Datum konání akce
29. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—