Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building of schema of geometrical concepts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10370849" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10370849 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://old.erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf" target="_blank" >http://old.erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building of schema of geometrical concepts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this study is to illuminate the mechanism of birth and development of geometrical schema in a pupil&apos;s mind. Three manipulative learning environments in which pupils build their ideas about geometrical objects, relationships between them and inside of them, situations and processes are presented. The innovative nature of the presented approach to teaching geometry will be highlighted by its presentation on the background of description of historical development in geometry and in teaching geometry at schools in past 100 years. The new conception presents the results of our longitudinal research.

  • Název v anglickém jazyce

    Building of schema of geometrical concepts

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this study is to illuminate the mechanism of birth and development of geometrical schema in a pupil&apos;s mind. Three manipulative learning environments in which pupils build their ideas about geometrical objects, relationships between them and inside of them, situations and processes are presented. The innovative nature of the presented approach to teaching geometry will be highlighted by its presentation on the background of description of historical development in geometry and in teaching geometry at schools in past 100 years. The new conception presents the results of our longitudinal research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 14TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2017 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    153-160

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

    Prague 6

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600019