Building of schema of geometrical concepts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10370849" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10370849 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://old.erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf" target="_blank" >http://old.erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Building of schema of geometrical concepts
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of this study is to illuminate the mechanism of birth and development of geometrical schema in a pupil's mind. Three manipulative learning environments in which pupils build their ideas about geometrical objects, relationships between them and inside of them, situations and processes are presented. The innovative nature of the presented approach to teaching geometry will be highlighted by its presentation on the background of description of historical development in geometry and in teaching geometry at schools in past 100 years. The new conception presents the results of our longitudinal research.
Název v anglickém jazyce
Building of schema of geometrical concepts
Popis výsledku anglicky
The goal of this study is to illuminate the mechanism of birth and development of geometrical schema in a pupil's mind. Three manipulative learning environments in which pupils build their ideas about geometrical objects, relationships between them and inside of them, situations and processes are presented. The innovative nature of the presented approach to teaching geometry will be highlighted by its presentation on the background of description of historical development in geometry and in teaching geometry at schools in past 100 years. The new conception presents the results of our longitudinal research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE 14TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2017 (ERIE)
ISBN
978-80-213-2762-7
ISSN
2336-744X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
153-160
Název nakladatele
CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE
Místo vydání
Prague 6
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
8. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000409038600019