Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geometrie a představivost – jak ji rozvíjet formou neinterakční hry Trojúhelníkové domino

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F24%3A73624719" target="_blank" >RIV/61989592:15310/24:73624719 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333204606" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333204606</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Geometrie a představivost – jak ji rozvíjet formou neinterakční hry Trojúhelníkové domino

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Existuje mnoho nástrojů, které žákům pomáhají lépe upevňovat osvojené vědomosti a dovednosti. Tradiční výuka mnohdy opomíjí trénování geometrické představivosti. To lze zajistit např. zařazením takových her do výuky, které v procesu učení propojují mozek s manipulativními činnostmi. Cílem předloženého příspěvku je poukázat na důležitost výuky geometrie a geometrické představivosti, a to formou neinterakční geometrické hry Trojúhelníkové domino. Uvedená geometrická hra je vhodná mimo jiné pro vzdělávání žáků intaktních a také žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Ve výuce geometrie nachází další využití, např. při určování velikostí vnitřních úhlů u vrcholů jednotlivých nekonvexních mnohoúhelníků. Trojúhelníkové domino je hra, která podporuje seberealizaci, kreativitu, samostatnost a svobodnou volbu při dosahování výukových cílů.

  • Název v anglickém jazyce

    Geometry and imagination – how to develop it when playing a non-interactive game Triangle dominoes

  • Popis výsledku anglicky

    Many tools help students better manage the acquired knowledge and skills. Traditional teaching often neglects to practice geometric visualisation. This can be ensured by incorporating geometric games into teaching that connect the brain with manipulative activities in a learning process. The presented contribution highlights the importance of teaching geometry and geometric visualisation using a non-interactive geometric game, Triangle dominoes. The mentioned geometric game is, among others, suitable for educating intact pupils and pupils with special educational needs. In teaching geometry, it finds other uses, e.g., in determining the sizes of interior angles at the vertices of individual non-convex polygons. Triangle dominoes is a game that enables self-realisation, creativity, independence, and free choice in achieving learning goals.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    33-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus