Geometrie a představivost – jak ji rozvíjet formou neinterakční hry Trojúhelníkové domino
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F24%3A73624719" target="_blank" >RIV/61989592:15310/24:73624719 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333204606" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333204606</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Geometrie a představivost – jak ji rozvíjet formou neinterakční hry Trojúhelníkové domino
Popis výsledku v původním jazyce
Existuje mnoho nástrojů, které žákům pomáhají lépe upevňovat osvojené vědomosti a dovednosti. Tradiční výuka mnohdy opomíjí trénování geometrické představivosti. To lze zajistit např. zařazením takových her do výuky, které v procesu učení propojují mozek s manipulativními činnostmi. Cílem předloženého příspěvku je poukázat na důležitost výuky geometrie a geometrické představivosti, a to formou neinterakční geometrické hry Trojúhelníkové domino. Uvedená geometrická hra je vhodná mimo jiné pro vzdělávání žáků intaktních a také žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Ve výuce geometrie nachází další využití, např. při určování velikostí vnitřních úhlů u vrcholů jednotlivých nekonvexních mnohoúhelníků. Trojúhelníkové domino je hra, která podporuje seberealizaci, kreativitu, samostatnost a svobodnou volbu při dosahování výukových cílů.
Název v anglickém jazyce
Geometry and imagination – how to develop it when playing a non-interactive game Triangle dominoes
Popis výsledku anglicky
Many tools help students better manage the acquired knowledge and skills. Traditional teaching often neglects to practice geometric visualisation. This can be ensured by incorporating geometric games into teaching that connect the brain with manipulative activities in a learning process. The presented contribution highlights the importance of teaching geometry and geometric visualisation using a non-interactive geometric game, Triangle dominoes. The mentioned geometric game is, among others, suitable for educating intact pupils and pupils with special educational needs. In teaching geometry, it finds other uses, e.g., in determining the sizes of interior angles at the vertices of individual non-convex polygons. Triangle dominoes is a game that enables self-realisation, creativity, independence, and free choice in achieving learning goals.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
33-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—