Tvořivost jako zásadní promotor rozvoje geometrické představivosti: Analytický pohled na magnetickou geometrickou hru Trojúhelníkové domino
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F24%3A73626904" target="_blank" >RIV/61989592:15310/24:73626904 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000249-bd96bbd96d/DvaDny2024.pdf" target="_blank" >https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000249-bd96bbd96d/DvaDny2024.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvořivost jako zásadní promotor rozvoje geometrické představivosti: Analytický pohled na magnetickou geometrickou hru Trojúhelníkové domino
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá otázkami tvořivosti, které jsou důležitým parametrem ve výuce geometrie na základních a středních školách. Tvořivost je složena z několika prvků, mezi které patří představivost. Geometrická představivost se dá rozvíjet pomocí různých her a geometrických aktivit. V příspěvku je uveden popis a ukázka autorčiny magnetické hmatové hry Trojúhelníkové domino. Uvedená geometrická hra může ukázat cestu, jak u žáků efektivně rozvíjet vizuální představivost. Může podpořit tvořivost, ale i procvičení motorických dovedností.
Název v anglickém jazyce
Creativity as an essential promoter of development geometric imagination: An analytical perspective on magnetic geometric play Triangular dominoes
Popis výsledku anglicky
The paper deals with issues of creativity, which is an important parameter in teaching geometry in primary and secondary schools. Creativity is composed of several elements, which include imagination. Geometric imagination can be developed through various games and geometric activities. In this paper, a description and demonstration of the author's magnetic tactile game Triangle Dominoes. The geometric game can show a way to effectively develop visual imagination in pupils. It can encourage creativity, but also practice motor skills.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dva dny s didaktikou matematiky 2024
ISBN
978-80-7603-485-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
136-140
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
15. 2. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—