Geometrické hry na rozvoj představivosti – Trojúhelníkové puzzle, Trojúhelníkové figury
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F23%3A73619894" target="_blank" >RIV/61989592:15310/23:73619894 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000238-35c0435c06/Sbornik%20Dva%20dny%20s%20didaktikou%20matematiky%202023.pdf" target="_blank" >https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000238-35c0435c06/Sbornik%20Dva%20dny%20s%20didaktikou%20matematiky%202023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Geometrické hry na rozvoj představivosti – Trojúhelníkové puzzle, Trojúhelníkové figury
Popis výsledku v původním jazyce
Cı́lem předloženého přı́spěvku je poukázat na důležitost využitı́ geometrických her ve výuce matematiky. Trojúhelnı́kové puzzle a Trojúhelnı́kové figury mohou (jak žákům intaktnı́m, tak i žákům se speciálnı́mi vzdělávacı́mi potřebami) vhodně přiblı́žit některé vlastnosti a vztahy základnı́ch geometrických útvarů v rovině. Učitelům matematiky mohou také ukázat, že vhodná geometrická hra je silný nástroj, který podporuje rozvoj geometrické představivosti a geometrického myšlenı́.
Název v anglickém jazyce
Geometric games to develop imagination - Triangle Puzzle, Triangle Figures
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to highlight the importance of using geometric games in mathematics education. Triangle Puzzle and Triangle Figures can (both for intact pupils and pupils with special educational needs) suitably introduce some properties and relationships of basic geometric figures in the plane. They can also show mathematics teachers that appropriate geometric game is a powerful tool that promotes the development of geometric imagination and geometric thinking.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dva dny s didaktikou matematiky 2023
ISBN
978-80-7603-429-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
107-111
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
16. 2. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—