Trojúhelníkové puzzle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F22%3A73614675" target="_blank" >RIV/61989592:15310/22:73614675 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://mfi.upol.cz/files/31/3104/mfi_3104_270_274.pdf" target="_blank" >https://mfi.upol.cz/files/31/3104/mfi_3104_270_274.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Trojúhelníkové puzzle
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem předloženého příspěvku je seznámit učitele matematiky všech typů a stupňů škol s hmatovou hrou – Trojúhelníkové puzzle. Hra je určena především pro nevidomé a slabozraké žáky. Může však sloužit také učitelům matematiky základních škol a nižších ročníků víceletých gymnázií při výuce geometrie. Trojúhelníkové puzzle je vhodným doplňkem ve výuce geometrie, neboť podporuje rozvoj manipulativních činností, napomáhá tvořivosti, podněcuje kreativitu. Hmatová hra umožní žákům intaktním (běžným, standardním), ale i žákům se speciálními vzdělávacími potřebami lépe porozumět základním vztahům a vlastnostem geometrických útvarů v rovině. Pomáhá rozvíjet geometrické a kombinační myšlení, podporuje rozvoj prostorové i rovinné představivosti.
Název v anglickém jazyce
Triangle puzzle
Popis výsledku anglicky
The contribution aims to familiarize mathematics teachers of all types and grades of schools with the tactile game – Triangle Puzzle. The game is intended primarily for blind and partially sighted students. However, it can also serve mathematics teachers of primary schools and lower years of multi-year grammar schools when teaching geometry. The triangular puzzle is a suitable addition to the teaching of geometry, as it supports the development of manipulative activities, aids creativity, and stimulates creativity. Tactile play will enable intact pupils, as well as pupils with special educational needs, to better understand the basic relationships and properties of geometric shapes in a plane. It helps develop geometric and combinatory thinking, and supports the development of spatial and planar imagination.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematika - fyzika - informatika
ISSN
1210-1761
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
270-274
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—