Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trojúhelníkové puzzle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F22%3A73614675" target="_blank" >RIV/61989592:15310/22:73614675 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mfi.upol.cz/files/31/3104/mfi_3104_270_274.pdf" target="_blank" >https://mfi.upol.cz/files/31/3104/mfi_3104_270_274.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Trojúhelníkové puzzle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem předloženého příspěvku je seznámit učitele matematiky všech typů a stupňů škol s hmatovou hrou – Trojúhelníkové puzzle. Hra je určena především pro nevidomé a slabozraké žáky. Může však sloužit také učitelům matematiky základních škol a nižších ročníků víceletých gymnázií při výuce geometrie. Trojúhelníkové puzzle je vhodným doplňkem ve výuce geometrie, neboť podporuje rozvoj manipulativních činností, napomáhá tvořivosti, podněcuje kreativitu. Hmatová hra umožní žákům intaktním (běžným, standardním), ale i žákům se speciálními vzdělávacími potřebami lépe porozumět základním vztahům a vlastnostem geometrických útvarů v rovině. Pomáhá rozvíjet geometrické a kombinační myšlení, podporuje rozvoj prostorové i rovinné představivosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Triangle puzzle

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution aims to familiarize mathematics teachers of all types and grades of schools with the tactile game – Triangle Puzzle. The game is intended primarily for blind and partially sighted students. However, it can also serve mathematics teachers of primary schools and lower years of multi-year grammar schools when teaching geometry. The triangular puzzle is a suitable addition to the teaching of geometry, as it supports the development of manipulative activities, aids creativity, and stimulates creativity. Tactile play will enable intact pupils, as well as pupils with special educational needs, to better understand the basic relationships and properties of geometric shapes in a plane. It helps develop geometric and combinatory thinking, and supports the development of spatial and planar imagination.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Matematika - fyzika - informatika

  • ISSN

    1210-1761

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    270-274

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus