Tasks for the development of geometric imagination
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F22%3A73609809" target="_blank" >RIV/61989592:15310/22:73609809 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333189696" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333189696</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tasks for the development of geometric imagination
Popis výsledku v původním jazyce
The presented paper aims to acquaint the reader with a selection of several of the author's tasks for the development of geometric imagination. The idea of the Triangular Trio tasks is based on the most famous computer game Tetris. The created tasks will enable the connection of knowledge of basic properties and relations of planar figures with the ability to transform, analyze and combine them in various ways. The paper provides an overview of the definitions of the terms spatial and geometric imagination. There is a mention of the psychological significance of thinking in relation to geometric imagination. The presented tasks provide connections between geometric objects, their properties, relationships and phenomena. Through their solutions, the reader finds a relationship between the world of geometry, the real world and the world of mathematics.
Název v anglickém jazyce
Tasks for the development of geometric imagination
Popis výsledku anglicky
The presented paper aims to acquaint the reader with a selection of several of the author's tasks for the development of geometric imagination. The idea of the Triangular Trio tasks is based on the most famous computer game Tetris. The created tasks will enable the connection of knowledge of basic properties and relations of planar figures with the ability to transform, analyze and combine them in various ways. The paper provides an overview of the definitions of the terms spatial and geometric imagination. There is a mention of the psychological significance of thinking in relation to geometric imagination. The presented tasks provide connections between geometric objects, their properties, relationships and phenomena. Through their solutions, the reader finds a relationship between the world of geometry, the real world and the world of mathematics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ГЕОМЕТРИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ В ПРЕПОДАВАНИИ МАТЕМАТИКИ В ВЫСШЕЙ И СРЕДНЕЙ ШКОЛЕ
ISBN
978-5-4263-1060-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
6-11
Název nakladatele
Московский педагогический государственный университет
Místo vydání
Moskva
Místo konání akce
Moskva
Datum konání akce
1. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—