Možnosti rozvoje geometrických pojmů u matematicky nadaných žáků na 1. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086665" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086665 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.talentovani.cz/documents/10157/319527/Moznosti_rozvoje_geometrickych_pojmu.pdf/950898b9-2a1d-4713-866c-82f6b74d3ca1" target="_blank" >http://www.talentovani.cz/documents/10157/319527/Moznosti_rozvoje_geometrickych_pojmu.pdf/950898b9-2a1d-4713-866c-82f6b74d3ca1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti rozvoje geometrických pojmů u matematicky nadaných žáků na 1. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Nadaní žáci potřebují v geometrii více, než se uvádí v kurikulárním dokumentu Rámcový vzdělávací program (RVP). Potřebují rozvíjet schopnost geometrického uvažování, potřebují podnětné činnosti, které jim umožní pracovat s prostorovými objekty a řešit různé otevřené problémy. Rozvoj geometrického myšlení je dlouhodobá záležitost a vyžaduje neformální setkávání žáků s geometrickými pojmy a jejich vlastnostmi. Velmi důležité jsou přitom první roky školní docházky a také léta předškolní, kdy dochází k rozvoji intuitivního vnímání okolního světa. V příspěvku ukážeme na několika případových studiích, jaké jsou možnosti rozvoje geometrického myšlení nadaných žáků prvního stupně a mateřské školy prostřednictvím úloh, které jsou pro ně dostatečně stimulující.Výsledek vznikl v rámci výzkumu mimořádně matematicky nadaných žáků.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of the Development of Geometrical Concepts in Mathematically Gifted Pupils at Primary School
Popis výsledku anglicky
Talented pupils need in geometry more than the Frame educational program requires. They need to develop geometric thinking, they need stimulating activities that enable them to work with spatial objects and to solve several open-ended problems. Developing geometrical thinking is a long-term path and requires an informal encounter of pupils with geometrical concepts and their properties. The first years of education are very essential because intuitive perceiving of the world is developed. In this study,we show possibilities of developing geometric thinking of talented pupils by tasks which are stimulating enough for them. The outcome arrised in the frame of research of extraordinary mathematically talented pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Svět nadání
ISSN
1805-7217
e-ISSN
—
Svazek periodika
IV.
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
11-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—