Vizualizace specifických množin bodů kuželoseček pomocí nástrojů dynamické geometrie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579721" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579721 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vizualizace specifických množin bodů kuželoseček pomocí nástrojů dynamické geometrie
Popis výsledku v původním jazyce
Jedna z důležitých matematických schopností, kterou si žáci potřebují rozvíjet, je schopnost geometrického uvažování. Žáci potřebují podnětné činnosti, které jim umožní řešit geometrické problémy. Rozvoj geometrického myšlení je dlouhodobá záležitost, a proto vyžaduje setkávání žáků s geometrickými pojmy a jejich vlastnostmi. Příkladem mohou být různá geometrická místa bodů neboli též množiny bodů dané vlastnosti. Začíná se již na 1. stupni základní školy popř. v mateřské škole, kdy dochází k rozvoji intuitivního vnímání okolního světa. Na vyšších stupních škol můžeme žákům ukázat jim známé geometrické objekty jako množiny bodů i v méně obvyklých situacích. V článku je ukázáno na několika geometrických místech bodů kuželoseček, jaké jsou možnosti rozvoje geometrického myšlení žáků, ale především jak efektivně využít nástrojů dynamické geometrie k jejich vlastnímu objevování a k vizualizaci, která jim jejich proces objevování usnadňuje a urychluje i kontrolu získaných poznatků.
Název v anglickém jazyce
Visualization of Specific Sets of Points of Conic Sections Visualization of Specific Sets of Points of Conic Sections Using the Tools of Dynamic Geometry
Popis výsledku anglicky
One of the important mathematical skills which pupils need to develop is the ability of geometrical thinking. Pupils need stimulating activities which enable them to solve geometric problems. Development of geometrical thinking takes time and therefore the pupils requires of geometrical terms and their characteristics. An example might be various geometrical places of points or also sets of points of given property. It starts already at primary school respectively in kindergarten where there is a development of intuitive perception of the world around. We can show pupils at the higher school levels known geometrical objects as sets of points even in less common situations. In this article we show at several geometrical places of points of conic sections, what are the possibilities for the development of pupil geometrical thinking, but especially how to effectively use the tools of dynamic geometry for their own discovering and visualization and making them their discovery process easier and accelerates checking acquired knowledge.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
XV (2016)
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
157-167
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—