Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vizualizace specifických množin bodů kuželoseček pomocí nástrojů dynamické geometrie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579721" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579721 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vizualizace specifických množin bodů kuželoseček pomocí nástrojů dynamické geometrie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedna z důležitých matematických schopností, kterou si žáci potřebují rozvíjet, je schopnost geometrického uvažování. Žáci potřebují podnětné činnosti, které jim umožní řešit geometrické problémy. Rozvoj geometrického myšlení je dlouhodobá záležitost, a proto vyžaduje setkávání žáků s geometrickými pojmy a jejich vlastnostmi. Příkladem mohou být různá geometrická místa bodů neboli též množiny bodů dané vlastnosti. Začíná se již na 1. stupni základní školy popř. v mateřské škole, kdy dochází k rozvoji intuitivního vnímání okolního světa. Na vyšších stupních škol můžeme žákům ukázat jim známé geometrické objekty jako množiny bodů i v méně obvyklých situacích. V článku je ukázáno na několika geometrických místech bodů kuželoseček, jaké jsou možnosti rozvoje geometrického myšlení žáků, ale především jak efektivně využít nástrojů dynamické geometrie k jejich vlastnímu objevování a k vizualizaci, která jim jejich proces objevování usnadňuje a urychluje i kontrolu získaných poznatků.

  • Název v anglickém jazyce

    Visualization of Specific Sets of Points of Conic Sections Visualization of Specific Sets of Points of Conic Sections Using the Tools of Dynamic Geometry

  • Popis výsledku anglicky

    One of the important mathematical skills which pupils need to develop is the ability of geometrical thinking. Pupils need stimulating activities which enable them to solve geometric problems. Development of geometrical thinking takes time and therefore the pupils requires of geometrical terms and their characteristics. An example might be various geometrical places of points or also sets of points of given property. It starts already at primary school respectively in kindergarten where there is a development of intuitive perception of the world around. We can show pupils at the higher school levels known geometrical objects as sets of points even in less common situations. In this article we show at several geometrical places of points of conic sections, what are the possibilities for the development of pupil geometrical thinking, but especially how to effectively use the tools of dynamic geometry for their own discovering and visualization and making them their discovery process easier and accelerates checking acquired knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XV (2016)

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    157-167

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus