Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student-teachers' didactical competences in mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10370852" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10370852 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student-teachers' didactical competences in mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    IDidactical content knowledge is a concept discussed frequently in recent didactical literature, especially in the context of improvement of teacher education. From the wide research area the here presented study focuses on one of the twenty parameters that characterise a teacher&apos;s educational style. The perspective on teacher&apos;s didactical competences is narrowed to an important area of the teacher&apos;s work with their pupil&apos;s mistake. Four didactical mistakes are described and illustrated on examples from written tests of five student teachers. The study tries to uncover the causes and the consequences of the mistakes and to find such re-educational tool that will enable the teacher to overcome their mistakes.

  • Název v anglickém jazyce

    Student-teachers' didactical competences in mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    IDidactical content knowledge is a concept discussed frequently in recent didactical literature, especially in the context of improvement of teacher education. From the wide research area the here presented study focuses on one of the twenty parameters that characterise a teacher&apos;s educational style. The perspective on teacher&apos;s didactical competences is narrowed to an important area of the teacher&apos;s work with their pupil&apos;s mistake. Four didactical mistakes are described and illustrated on examples from written tests of five student teachers. The study tries to uncover the causes and the consequences of the mistakes and to find such re-educational tool that will enable the teacher to overcome their mistakes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EQUITY AND DIVERSITY IN ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION

  • ISBN

    978-80-7290-955-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    245-254

  • Název nakladatele

    Karlova univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Prague, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    20. 8. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000432421100025