Student-teachers' didactical competences in mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10370852" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10370852 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Student-teachers' didactical competences in mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
IDidactical content knowledge is a concept discussed frequently in recent didactical literature, especially in the context of improvement of teacher education. From the wide research area the here presented study focuses on one of the twenty parameters that characterise a teacher's educational style. The perspective on teacher's didactical competences is narrowed to an important area of the teacher's work with their pupil's mistake. Four didactical mistakes are described and illustrated on examples from written tests of five student teachers. The study tries to uncover the causes and the consequences of the mistakes and to find such re-educational tool that will enable the teacher to overcome their mistakes.
Název v anglickém jazyce
Student-teachers' didactical competences in mathematics
Popis výsledku anglicky
IDidactical content knowledge is a concept discussed frequently in recent didactical literature, especially in the context of improvement of teacher education. From the wide research area the here presented study focuses on one of the twenty parameters that characterise a teacher's educational style. The perspective on teacher's didactical competences is narrowed to an important area of the teacher's work with their pupil's mistake. Four didactical mistakes are described and illustrated on examples from written tests of five student teachers. The study tries to uncover the causes and the consequences of the mistakes and to find such re-educational tool that will enable the teacher to overcome their mistakes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EQUITY AND DIVERSITY IN ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION
ISBN
978-80-7290-955-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
245-254
Název nakladatele
Karlova univerzita, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Prague, Czech Republic
Místo konání akce
Prague, Czech Republic
Datum konání akce
20. 8. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000432421100025