Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Silent Reading Comprehension in Fifth Grade Pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10372416" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10372416 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2018/06/Gramotnost_03_Hozdorova_Kucerova.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2018/06/Gramotnost_03_Hozdorova_Kucerova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Silent Reading Comprehension in Fifth Grade Pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The submitted contribution is an introduction to a research study that focussed on the charting of the mode of silent reading comprehension of fifth year students. Attention is paid to the theoretical concept of the national reading diagnostics by advised practice that more closely introduces the silent reading test. It is this test that is the subject of modification and examination in our research, which is hereafter described as the phenomenon of silent reading. Next follows the introduction of the research methodology, including the aims, useful methods, introduction of sample and experi-mental questions that will follow up with the description of research findings. The data acquisition took place through group administration. The research was conducted through a collaboration with eight elementary schools and 127 fifth year students took part in the research study. Statistically significant differences were established from the view-point of a) gender (girls scored higher than boys in the explicit score in the original version of the test) and b) the effect of handwriting, where we can speak of marginal statistic significance (the students who write in traditional cursive score higher in silent reading than the students writing in Comenia Script in the implicit score in the new test version).

  • Název v anglickém jazyce

    Silent Reading Comprehension in Fifth Grade Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The submitted contribution is an introduction to a research study that focussed on the charting of the mode of silent reading comprehension of fifth year students. Attention is paid to the theoretical concept of the national reading diagnostics by advised practice that more closely introduces the silent reading test. It is this test that is the subject of modification and examination in our research, which is hereafter described as the phenomenon of silent reading. Next follows the introduction of the research methodology, including the aims, useful methods, introduction of sample and experi-mental questions that will follow up with the description of research findings. The data acquisition took place through group administration. The research was conducted through a collaboration with eight elementary schools and 127 fifth year students took part in the research study. Statistically significant differences were established from the view-point of a) gender (girls scored higher than boys in the explicit score in the original version of the test) and b) the effect of handwriting, where we can speak of marginal statistic significance (the students who write in traditional cursive score higher in silent reading than the students writing in Comenia Script in the implicit score in the new test version).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání

  • ISSN

    2533-7882

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    55-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus