Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Compilation and Verification of Monothematic Shoah-Themed Set of Texts: Presentation of Partial Results of the Research Investigation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73628881" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73628881 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.iicedu.org/wp-content/uploads/2025/02/IICE-2024-October-Proceedings.pdf" target="_blank" >https://www.iicedu.org/wp-content/uploads/2025/02/IICE-2024-October-Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Compilation and Verification of Monothematic Shoah-Themed Set of Texts: Presentation of Partial Results of the Research Investigation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the contribution, we present partial results of a quantitative research investigation, the aim of which was the verification of a monothematic set of texts with the theme of the Shoah intended for the first grade of primary schools. A total of 457 pupils of this level of education (i.e. pupils from first to fifth year) took part in the research. A total of 116 pupils from the 4th year took part in the research, and a total of 115 respondents from the fifth year. In the article, we which was &quot;fifth graders pupils show a higher level of text comprehension than fourth graders pupils&quot;. The verification of this hypothesis was possible, because students from the 4th and 5th years filled out the same questionnaire. Based on the statistical evaluation of this hypothesis, it can be stated that it can be accepted - the students from the fourth year therefore reach a lower level of understanding of examples from Shoaprose texts and poems.

  • Název v anglickém jazyce

    Compilation and Verification of Monothematic Shoah-Themed Set of Texts: Presentation of Partial Results of the Research Investigation

  • Popis výsledku anglicky

    In the contribution, we present partial results of a quantitative research investigation, the aim of which was the verification of a monothematic set of texts with the theme of the Shoah intended for the first grade of primary schools. A total of 457 pupils of this level of education (i.e. pupils from first to fifth year) took part in the research. A total of 116 pupils from the 4th year took part in the research, and a total of 115 respondents from the fifth year. In the article, we which was &quot;fifth graders pupils show a higher level of text comprehension than fourth graders pupils&quot;. The verification of this hypothesis was possible, because students from the 4th and 5th years filled out the same questionnaire. Based on the statistical evaluation of this hypothesis, it can be stated that it can be accepted - the students from the fourth year therefore reach a lower level of understanding of examples from Shoaprose texts and poems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IICE-2024 October Proceedings

  • ISBN

    978-1-913572-73-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    52-58

  • Název nakladatele

    IICE

  • Místo vydání

    Dublin

  • Místo konání akce

    Dublin

  • Datum konání akce

    28. 10. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku