Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Používání metod kritického myšlení ve výuce jako jeden z faktorů ovlivňujících čtenářskou gramotnost žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00097801" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00097801 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cpvuhk.cz/wp-content/uploads/2017/09/Janou%C5%A1ov%C3%A1.pdf" target="_blank" >http://cpvuhk.cz/wp-content/uploads/2017/09/Janou%C5%A1ov%C3%A1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Používání metod kritického myšlení ve výuce jako jeden z faktorů ovlivňujících čtenářskou gramotnost žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku bylo porovnat úroveň čtenářské gramotnosti žáků 4. ročníku základní školy, v jejichž výuce českého jazyka a literatury se používají metody kritického myšlení, s úrovní čtenářské gramotnosti žáků, v jejichž výuce se tyto metody nevyužívají. Data byla sbírána v průběhu března až května 2017 prostřednictvím čtenářského testu. Výzkumný vzorek zahrnoval asi 200 žáků 4. ročníku, v jejichž výuce českého jazyka a literatury se používají metody kritického myšlení, a přibližně stejný počet žáků 4. ročníku, jejichž učitelé českého jazyka metody nepoužívají. Ze získaných dat jsme mohli vyčíst, že žáci, v jejichž výuce se používají metody kritického myšlení, dosahují ve čtenářském testu statisticky významně lepších výsledků než ostatní žáci.

  • Název v anglickém jazyce

    Usage of Critical Thinking Methods at Schooling as One of the Factors Influencing Pupils’ Reading Literacy

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the contribution was to compare the level of reading literacy between fourth-graders, whose teachers use critical thinking methods, and fourth-graders, whose teachers do not use these methods. The data were collected from March to May 2017 by way of a reading test. The research sample contained about 200 pupils of the 4th grade of primary school, whose Czech language teachers use critical thinking methods in lessons, and nearly the same amount of fourth-graders, whose teachers do not use these methods. The data were analysed with standard statistic procedures. From the gained data we could find out that results of pupils, who are taught with critical thinking methods, are statistically significantly better than results of other pupils.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů