Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kam směřuje dnešní výuka literární výchovy?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43962372" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43962372 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/43106" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/43106</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kam směřuje dnešní výuka literární výchovy?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vladimíra Pánková v závěrečné studii analýzou hospitovaných vyučovacích hodin ukázala, že mechanické (interpretačně nezacílené) uplatnění tvořivých metod nebo metod kritického myšlení při práci s uměleckým textem není samospásné. Nejenže bez vedení fundovaného učitele tyto metody nepodporují čtenářskou gramotnost žáka, ale dokonce mohou být i kontraproduktivní, tj. vést k dezinterpretacím daného textu. Její analýza ukázala, že četbě s porozuměním v cestě stojí funkční nepropojenost metod s oborovým poznáním, nefundovanost učitele, který sám ke smyslu díla nepronikl.

  • Název v anglickém jazyce

    Where is today's teaching of literary education headed?

  • Popis výsledku anglicky

    In the closing paper, Vladimíra Pánková analysed observed lessons to show that mechanical (devoid of any interpretative focus) application of creative teaching methods or critical thinking methods in working with literary text is not self-saving. Not only without erudite teacher’s guidance these methods do not develop the pupil’s reading skills, but they can even be counterproductive and result in misinterpretation of a given text. Her analysis proves that reading comprehension is hindered by the lack of functional connection of methods and subject knowledge, and incompetence of the teacher themselves failing to grasp the work’s true meaning.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině II

  • ISBN

    978-80-261-0982-2

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    333-362

  • Počet stran knihy

    403

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly